زیبایی

فواید نمک هیمالیا برای سلامت بدن + زیبایی پوست و مو

Rate this post

توصیه اکثر پزشکان این است که تا جای ممکن برای مدتی نمک هیمالیا یا نمک های دیگر را جایگزین نمک معمولی (سدیم کلراید) کنیم تا سلامت بدن را بالا ببریم؛ بدون شک این سوال پیش می آید که علت این توصیه پزشکی چیست؟

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و پزشکی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

در این مقاله در باب نمک هیمالیا به طور کامل صحبت خواهیم کرد و خواص آن برای سلامت بدن و تاثیرات آن بر زیبایی را بررسی می کنیم .

نمک هیمالیا یا نمک صورتی چیست؟

نمک هیمالیا از نمک زاری در پاکستان، نزدیک به هیمالیا تهیه می شود؛ این سنگ نمک به علت وجود فعالیت باکتری هایی که در تشکیل آن نقش داشته اند صورتی رنگ است.

نمک هیمالیا یا همان نمک صورتی جز نمک هایی است که مانند هر نمک دیگری فواید و مضراتی را به همراه خود دارد؛ اما به دلیل خواصی که دارا است، می توان به طور موقت آن را جایگزین نمک معمولی کرد.

نمک هیمالیا ترکیبات شیمیایی نزدیک به نمک سدیم کلراید را دارد، اما مواد معدنی دیگری مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم نیز در آن دیده می شود به همین دلیل است که، طعم این نمک صورتی مقداری با نمک معمولی فرق می کند.

همچنین بخوانید:  20 هایلایت فیس فریم مو ترند 2022 (قسمت دوم)

فواید نمک هیمالیا برای سلامت بدن

1. درمان سینوزیت با نمک هیمالیا

نمک صورتی دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است؛ طوری که این نمک مشابه با آنتی بیوتیک در بدن عمل می کند.
یکی از درمان های موثر و خانگی برای کاهش و از بین بردن درد سینوزیت، استفاده از نمک هیمالیا یا همان نمک صورتی است.
تنها کافی است برای بهبود سینوزیت، مقداری نمک هیمالیا را با آب مخلوط کنید و محلول را داخل بینی خود اسپری کرده و یا قرقره کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را در کاهش درد و از بین بردن عفونت ها مشاهده کنید.

سینوزیت یکی از بیماری های عفونی در قسمت پیشانی، نزدیک به ناحیه دستگاه تنفسی است. این بیماری با برخورد کمی سوز و سرما درد های مزمنش را آغاز خواهد کرد.

2. بهبود سلامت دستگاه گوارش

اگر برای مشکل دستگاه گوارش به پزشکان طب سنتی مراجعه کرده باشید، این امکان وجود دارد در رژیم غذایی شما نمک هیمالیا را جایگزین کند.
این نمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی خواهد کرد؛ به اینگونه که محرک معده برای ترشح اسید معده می باشد، در نتیجه ی این عمل غذا به خوبی تجزیه می شود و عمل هضم و دفع به راحتی صورت خواهد گرفت.
علاوه بر این فعالیت های پانکراس و کبد را نیز افزایش خواهد داد؛ فعالیت این دو خود تضمین کننده ی سلامت دستگاه گوارش خواهد بود.

سلامت دهان و دندان با نمک صورتی

استفاده از دهان شویه های فلوراید برای بهداشت و سلامت دهان یکی از ضرورت ها است، اما برخی افراد به فلوراید و مشتقات آن حساسیت دارند؛ اما این دلیل نمی شود تا از دهان شویه استفاده نکنند، آن ها می توانند نمک هیمالیا یا صورتی را جایگزین محلول فلوراید کنند.
نمک هیمالیا از آنجایی که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است، دندان ها و لثه را در برابر باکتری ها و پلاک های مضر دهان محافظت می کند؛ بنابراین این عملکرد میزان پوسیدگی دهان کاهش پیدا می کند.

همچنین بخوانید:  35 مدل موی ساده و زیبا برای سال 2022 (قسمت دوم)

نکته: محلول نمک هیمالیا یا نمک دریا با آب، اگر به صورت مرتب استفاده شود، بوی بد دهان را از بین خواهد برد.

خواص نمک صورتی برای پوست و مو

1. کاهش جوش و آکنه با نمک هیمالیا

نمک هیمالیا یا همان نمک صورتی دارای مواد معدنی بسیاری است که علاوه بر مصرف خوراکی، می توان برای سلامت پوست نیز از آن بهره مند شد.
آکنه و جوش اغلب بر اثر رشد باکتری ها و بسته شدن منافذ پوست ایجاد می شود؛ از راهکار های خانگی برای کاهش این عارضه پوستی استفاده محلول نمک هیمالیا است.
این محلول به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود، باکتری های مضر را از روی صورت پاک می سازد.

2. اسکراب صورت و لکه بری

نمک صورتی را به عنوان اسکراب پوست نیز مورد استفاده قرار می دهند. این نمک به علت آن که دارای مواد معدنی می باشد و از طرفی خاصیت ضد التهابی دارد گزینه ی مناسبی برای اسکراب پوست به حساب می آید.
علاوه بر پاکسازی، خود این نمک تغذیه مناسبی برای پوست به حساب می در هنگام اسکراب تغذیه ای برای پوست می باشد.

3. کاهش ریزش مو و شوره سر با محلول نمک صورتی

نمک هیمالیا سرشار از مواد مغذی برای مو و پوست سر است. به جای استفاده از شامپو و محلول های شیمیایی گران قیمت موجود در بازار، می توان با کمترین هزینه و با استفاده از این ماده طبیعی ریزش مو و شوره سر را برطرف کرد. این نمک علاوه بر پاکسازی تغذیه مناسب برای پوست و مو نیز به حساب می آید.

همچنین بخوانید:  17 گیاه دارویی برای ریزش مو که رشد مو را تحریک می‌کنند

در آخر:

نمک هیمالیا دارای خواص بی شماری است؛ اما نمی توان آن را جایگزین صد درصدی نمک معمولی کرد، چرا که میزان ید موجود در آن بسیار کم است و ید لازم بدن را تامین نخواهد کرد؛ بنابراین لازم است از این نمک مانند باقی خوراکی ها به تعادل مصرف شود و در کنار آن مواد غذایی حاوی ید نیز مصرف کرد.

منبع : quickfit.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا