سبک زندگی

مد و استایل کژوال چیست؟ آموزش انواع استایل و مد کژوال یا استایل گاه به گاه، تاریخچه، ویژگی و تمام خصوصیات

Rate this post

استایل کژوال (casual style)؛ سبکی راحت، کاربردی، بی‌تکلف و مهم تر از همه احساس راحتی و آزادی است که در زمان بهره گرفتن از این سبک مد و استایل، به فرد القا میکند. لباس پوشیدن به سبک کژوال؛ کاری آسان است، زیرا تقریبا ما هر روز این کار را انجام می‌دهیم. فراموش نکنید، پوشیدن لباس کژوال، کمی متفاوت از سبک معمولی می‌باشد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

استایل کژوال، به این معنا نیست که هر طور می‌خواهید لباس بپوشید! به طور کلی هدف از این سبک از استایل این است؛ که شما با کمی توجه و دقت بیشتر، لباس معمولی و راحت بپوشید. اشتباه کردن در مورد پوشیدن لباس کژوال، دشوارتر از استایل معمولی یا گاه به گاه خواهد بود.
تعدادی دستورالعمل وجود دارد که به شما در انتخاب مناسب لباس برای این سبک کمک می‌کند. در این مطلب از سری مطالب آموزش مد و استایل، همه حقایق را در مورد استایل کژوال و روش های ست کردن این نوع استایل ساده و زیبا آموزش خواهید دید. با مجله مد و استایل سبزینه راه همراه باشید.

استایل کژوال، سبکی؛ راحت، کاربردی و بی تکلف است.

مد و استایل کژوال چیست و چگونه است؟!

به صورت کلی در استایل کژوال؛ از لباس های غیر رسمی که در زندگی روزمره استفاده میشود، برای داشتن تیپ و مد کژوال، بهره میگیرند. به لباس های کژوال، لباس راحتی و لباس استراحت نیز گفته میشود. واژه “کژوال”؛ به معنی گاه به گاه یا معمولی است. در این سبک از لباس پوشیدن؛ شما از لباس های راحت، آزاد و معمولی بدون قواعد خاص و محدود کننده استفاده میکنید. شعار استایل کژوال؛ سادگی در عین زیبایی و راحتی است.

میتوان گفت که استایل کژوال، راحت ترین سبک از انواع استایل است که در عین سادگی، از زیبای خاصی برخوردار است.

برای مشاهده تمام آموزش های لازم در مورد مد و استایل زنانه، این سری از آموزش های مجانی رسانه سبزینه راه را مشاهده کنید.

همچنین بخوانید:  محافظت از پوست دربرابر آفتاب

ویژگی تیپ کژوال چیست؟

مهمترین ویژگی مد کژوال؛ راحتی و آزادی در استفاده از انواع اکسسوری است. شما به قواعد خاص و ویژه ای محدود نخواهید بود. تنها قاعده در این سبک زیبا از لباس پوشیدن، راحتی و آزادی شما است.

در تیپ و مد کژوال، شما در عین راحتی، زیبا و شیکپوش خواهید بود. نیاز به استفاده از لباس های مخصوص و عجیب نیست! کافیست از پوشاکی که در خانه خود نیز از آن بهره میگیرید استفاده کنید تا در اوج راحتی، زیبا و خوش‌استایل بمانید. برای داشتن این سبک از استایل میتوانید از انواع شلوار زنانه و انواع پارچه یا هر لباس راحتی دیگری استفاده کنید. آزادی حق شماست.

بهتر است همیشه در انتخاب لباس المان های مهمی مانند اصول فست فشن و مد سبز یا اخلاق گرا را رعایت کنید.

حقایق جالب در مورد استایل گاه به گاه یا کژوال

همانطور که میدانید، استایل ها فقط به پوشاک و اکسسوری ها محدود نمیشوند! شما حتی در گفتگو و مکالمات خود نیز از سبک خاصی استفاده میکنید. در واقع استایل گاه به گاه یا کژوال؛ سبکی است که در موقعیت های غیر رسمی و با ادبیات غیررسمی و دوستانه انجام میشود. برای مثال میتوان به مکاتباتی اشاره کرد که به صورت معمول در بین خانواده، پدر و مادر فرزندان در جریان است.
سبک گاه به گاه یا کژوال، شما را ترغیب به استفاده از راحت ترین و آزاد ترین نوع رفتار و لباس پوشیدن در عین زیبایی میکنید.

تاریخچه استایل کژوال یا استایل گاه به گاه به کجا برمیگردد؟!

استایل کژوال در اوایل قرن بیستم محبوب شد.

تاریخچه استایل کژوال (casual style) و پوشیدن لباس های معمولی؛ در اوایل قرن بیستم، در کشور آمریکا پدید آمد. بعد از جنگ های جهانی، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی، گریبان کشور ها را گرفت و عواقب بد خود را برا جای گذاشت.
پس از آن، نیاز به پوشیدن لباس های راحت و گشاد و آزاد در جامعه باعث پیدایش سبک استایل کژوال شد. برند های مطرح آن زمان نیز مانند برند شنل، با به گسترش و رشد هر چه بیشتر این سبک و استایل راحت و کاربردی کمک کردند.

با پدید آمدن این سبک و استایل زیبا و راحت، توجه هنرمندان و افراد مشهور دنیا به استایل کژوال جلب شد. از جمله افراد مشهوری که در آن زمان از استایل کژوال پیروی کرده اند:

  • داکوتا جانسون: نماد کاملی از نحوه ترکیب لباس های آن زمان برای این سبک بود.
  • کتی هولمز(Katie Holmes‎): با ترکیب لباس های معمولی و مدل موهای طبیعی و بدون آرایش معروف بود.
  • الکسا چونگ: او از اینکه با لباسهای خیابانی و معمولی ریسک کند، پروایی نداشت.
  • میلا کونیس: هدف او فقط راحتی است و این در لباس پوشیدن و ظاهر او دیده می شود.
همچنین بخوانید:  تغییر سبک زندگی برای لاغری

تیپ، مد و استایل کژوال زنانه

اقلام ضروری سبک کژوال برای زنان شامل تیشرت، بلوز، شلوار جین، ژاکت، هودی و دامن می باشد.

پوشیدن لباس های کژوال(معمولی)، در زندگی روزمره مانند رفتن به دفتر، انجام کارهای روزانه یا حضور در رستوران با دوستان مناسب می‌باشد. نکته مهم این است، لباس هایی انتخاب کنید که راحت و کاربردی، برای هر یک از این موارد باشد.

لباس های اساسی برای استایل کژوال زنانه یا دخترانه؛ شامل تیشرت، شلوار جین، ژاکت کشی و پیراهن های کمی گشاد و بزرگ تر است. لباس هایی با رنگ های خنثی مانند سفید، آبی، سورمه ای، قهوه ای، خاکی و مشکی را بپوشید.

خانم ها می توانند با پوشیدن کفش راحتی، استایل خود را برای داشتن یک ظاهر معمولی، تکمیل کنند. به طور کلی، اقلام ضروری این سبک برای لباس زنان شامل؛ شومیز، بلوز، شلوار جین، هودی، شکت، هودی و انواع دامن می‌باشد. کفش های مانند کتانی، چکمه، صندل های زیبا مناسب این تیپ هستند. شما برای داشتن این مدل استایل راحتی، به شرطی که سالم و تمیز باشند، از داشته هایتان بهره بگیرید.

اگر در مورد انواع استایل و مد زنانه نیاز به راهنمایی دارید؛ اینجا کلیک کنید.

تیپ، مد و استایل کژوال مردانه چگونه است!؟

مدل و سبک کژوال مردانه؛ راحت ترین و آزاد ترین استایل لباس برای مردان.

بدون شک، راحت ترین و آزاد ترین سبک و مد برای مردانه؛ استایل کژوال مردانه (Men’s casual style) است. لباس هایی که مردان می‌توانند از آنها برای سبک کژوال استفاده کنند شامل: تیشرت، شلوار جین، ژاکت، هودی، پیراهن های چوگان و فلانل می باشند. برای مردان کفش های بسته مانند کتانی، انتخاب خوبی است. برای تیپ کژوال مردانه؛ لوازم جانبی مثل کمربند اختیاری می باشد.

استایل کژوال مردانه، علاوه بر زیبایی، بسیار راحت هستند. حتما نمونه های زیادی را از این سبک استایل مردانه راحت در اطراف خود دیده اید. کافیست اصول ساده مد را برای داشتن این سبک زیبا از لباس مردانه بدانید.

استایل کژوال مناسب برای محیط اداری و تجاری به چه صورت است!؟

استایل اداری کژوال مردانه، مناسب برای آقایان کارمند شیک پوش.

کارکنان یک شرکت باید با ظاهری کلاسیک و محترمانه لباس بپوشند. لباس هایی مانند شلوار خاکی، ژاکت، کفش چرم و پیراهن چوگان مناسب استایل اداری کژوال مردانه هستند. شلوار جین، شلوارک بدنسازی، تی شرت، تاپ های کوتاه و کفش های ورزشی مناسب این تیپ، استایل نمی باشند.
حال وقتی صحبت از این می‌شود که زنان و مردان می‌توانند از سبک کژوال پیروی کنند، به این معنی است که باید لباس مناسب کار بپوشند با این تفاوت که به جای کلمه شیک، به دنبال کلمه کلیدی معمولی یا ساده باشند.

بانوان باید توجه داشته باشند، که لباس اداری با لباس جشن و مهمانی فرق میکند. لباس های تنگ و چسبان مناسب محل کار نیستند و بهتر است از لباس های راحت، ساده و با رنگ های شاد برای داشتن استایل کژوال اداری زنانه استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  استایل و لباس مناسب کویر! تمام آنجه درمورد تیپ و لباس مناسب کویرگردی باید بدانید

 

استایل زنانه کژوال اداری به چه صورت است؟!

در سبک کژوال زنانه مناسب محیط اداری؛ دیگر خبری از مجلل بودن نیست.

لباس کژوال برای محیط کاری، میتواند شامل یکی از انواع مدل مانتو ساده تیره باشد. از کفش راحتی و آرایش ملایم برای استایل اداری خود بهره بگیرید.
تیپ کژوال اداری شما؛ باید از ویژگی های سادهگی، زیبایی و از همه مهمتر راحت بودن برخوردار باشد.

آقایان، در محیط کار برای داشتن استایل گاه به گاه یا همان کژوال، باید لباس های ساده مانند پیراهن آستین بلند، جوراب تیره و کفش های چرمی بپوشند. در سبک کژوال زنانه مناسب محیط اداری؛ دیگر خبری از شیک بودن و مجلل بودن نیست.

پوشیدن کروات، باز گذاشتن دکمه کت مناسب این تیپ نیست. برای آشنایی با انواع گره کراوات این مطلب را ببیند. پوشیدن لباس های معمولی و ساده به همراه موهای مرتب و کوتاه شده، این تیپی است که خانم ها در اداره باید برای داشتن استایل کژوال زنانه اداری داشته باشند.

 

در چه مکان هایی لباس کژوال بپوشیم؟ کژوال برای چه مکان های مناسب است؟

لباس های معمولی یا کژوال را نمی توانید در همه مکان ها بپوشید.

باید در نظر داشته باشید، که لباس های معمولی یا کژوال برای همه مکان ها مناسب نیستند. در مکان هایی که نوع پوشش شما بسیار مهم است و نیاز به لباس جذاب می باشد، لباس های کژوال کاربردی ندارند.

برای روزمرگی و محیط هایی که پوشیدن لباس شما از نظر اطرافیان اهمیت کمتری داشته باشد؛ لباس کژوال انتخاب خوبی است.

مواردی و مکان های مناسب که شما می توانید از لباس کژوال استفاده کنید؛ شامل، پیک نیک، مهمانی، رستوران و حضور در هواپیما، پیاده روی، گردش و بعضی از مهمانی ها است. البته استثنائاتی در این موارد وجود دارد؛ برای مثال اگر رستورانی بسیار شیک و منحصر به فرد باشد که غذاهای عالی دارد، پوشیدن لباس معمولی مناسب نخواهد بود. برای یک مهمانی کاری، لباس های کاری کژوال بهتر هستند. پوشیدن لباس های معمولی و کژوال برای رویدادهای مربوط به خانواده، دوست و همکاران بسیار ایده آل است.

با سبک گاه به گاه یا کژوال، در عین راحتی، شیک و زیبا باشید

استایل و مد کژوال یعنی سادگی و راحتی

استایل و سبک های متنوعی در دنیا برای پوشیدن لباس وجود دارد. یکی از این سبک ها، استایل کژوال یا معمولی بود. در این سبک، شما به دنبال راحتی و آزادی هستید و نه فقط شیک بودن و همین موضوع است که استایل کژوال را محبوب می‌کند.
ما در این مقاله در مجله تخصصی؛ مد، استایل و زیبایی vaghtemod هر آن چه که لازم است در مورد این تیپ لباس بدانید، به طور کامل بیان کردیم. اکنون شما تمام اطلاعات کافی از استایل و مدل کژوال را دارید و می‎توانید بر اساس آن، شیکترین ها را برای استایل خود برگزینید.
همچنین ایده هایی را برای تیپ؛ زنان و همینطور مردان جهت پوشیدن لباس کژوال ارائه کردیم. اینکه چطور در محیط کار خود بتوانید از این استایل بهره بگیرید! فراموش نکنید، استایل کژوال (casual style) یعنی سادگی و راحتی پس برای این سبک از لباس آزادانه دست به انتخاب بزنید. امیدواریم که این مطالب راهنمای مفیدی برایتان باشد.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا