زیبایی

مزایا و معایب جراحی زیبایی با اندوسکوپ

Rate this post

تغییرات زیاد وزن ، نحوه زندگی شخصی ، مسائل ژنتیکی ، استرس ، سیگار و تماس طولانی مدت با آفتاب و اشعه ماورا بنفش ، نقش مهمی در پدیده ی پیر شدن نسوج صورت ایفا می کند . در این مقاله از مجله سلامتی سبزینه راه ، دانستنی های پس از جراحی با اندوسکوپ را شرح خواهیم داد همچنین مزایا و معایب جراحی زیبایی با اندوسکوپ بررسی می شود .

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

 

مزایا و معایب جراحی زیبایی با اندوسکوپ چیست ؟

روش های جراحی مختلفی برای اصلاح چین ها و افت بافت های صورت و پیشانی وجود دارد ولی از آنجا که اولین و بیشترین تغییرات ناشی از پدیده افزایش سن در قسمت میانی چهره است ، در بسیاری از موارد بدون نیاز به برش های وسیع در نواحی پیشانی و صورت می توان برای جوان سازی قابل ملاحظه در چهره اقدام کرد .
پس از سالها استفاده موفقیت آمیز از اندسکوپ در درمان بیماری های مختلف ریه ، سینوس ، کلیه ، دستگاه گوارش و کیسه صفرا با عوارض بسیار کم ، امروزه جراحی های زیبایی صورت با اندوسکوپ از شایع ترین و جدیدترین فناوری های موجود برای بهبود اثر افزایش سن بر چهره در اروپا و امریکاست .
جراحی جوان سازی چهره با اندوسکوپ یکی از مدرن ترین روش های زیباسازی چهره است که با تلفیق دانش و هنر جراحی پلاستیک صورت و آخرین و جدید ترین تکنولوژی های موجود ، با کمترین برش ها و صدمه های غیر ضروری توانایی ایجاد زیباترین نتایج را دارد .

همچنین بخوانید:  10 روش خانگی برای صاف کردن موها

 

 مزایای جوان سازی با اندوسکوپ چیست ؟

  • زیباسازی بسیار موثر صورت با برش های کوچک حدود یک سانتی متر بدون برش های وسیع قدیمی .
  • طول درمان کوتاه تر و عوارض جانبی بسیار کمتر .
  • احتمال آسیب بسیار کم اعصاب صورت نسبت به جراحی های باز .
  • برش های مورد استفاده در این روش جراحی به کمک اندوسکوپ ( دوربین ) نه تنها بسیار کوچک اند ، بلکه معمولا در نواحی ای مانند پشت موی سر و زیر لب هستند .
  • اغلب بیماران می توانند پس از حدود دو هفته به محیط کاری خود باز گردند .
  • معمولا یکبار انجام می شود و نتایج برای سال پایدار خواهد بود .

 

معایب جوان سازی با اندوسکوپ چیست ؟

در صورتی که این کار را فرد متبحری انجام دهد بسیار بی خطر است . مثل تمام جراحی ها ، خطرهای انجام آن به دست فرد غیر آشنا با این روش ، آسیب به اعصاب حسی و حرکتی پیشانی ، برگشت سریع و آسیب های مغزی است .

 

لیفت ابرو و پیشانی با اندوسکوپ

نگاه خسته و غمگین ، یکی از مشخصه های افت ابرو ها به خصوص در قسمت خارجی و دم آن است . این مشکل اغلب در سنین بالا بروز می کند ، اما به علل مسائل ژنتیکی در برخی جوانان مشاهده می شود .گاهی هم ایجاد خطوط عرضی فراوان و عمیق می تواند ناشی از تلاش غیرارادی فرد برای بالا کشیدن ابروهای افتاده خود باشد .

جراحی لیفت ابرو می تواند باعث بازگشت جوانی و شادابی چهره مخصوصا قسمت بالایی صورت و نگاه فرد شود . با این جراحی می توان همزمان به اصلاح خطوط اخم بین ابرها هم اقدام کرد .
در زمان مشاوره ، جراح با توجه به اندازه چشم ، شکل پلک ها و محل ابروها نسبت به لبه بالایی استخوانی چشم ها ، درباره ی لزوم و تعیین مقدار لازم لیفت ابرو تصمیم می گیرد .

همچنین بخوانید:  تاثیر استرس بر لیکن پلان

روش های جراحی قبلی ، خشن و شامل یک برش عرضی بزرگ همراه با برداشتن پوست سر بود ، اما امروز به علت باقی گذاشتن جوشگاه وسیع در محل جراحی و نداشتن قابلیت انجام آن در بسیاری از آقایان منسوخ شده و لیفت هایی با کمک دوربین و اندوسکوپ با برش های کوچک و با نتایج بسیار بهتر جایگزین آن شده است . در حال حاضر برترین ، ماندگارترین و بهترین نوع جراحی برای بالا کشیدن ابرو و پیشانی در جهان ، لیفت با اندوسکوپ است . سایر روش ها یا دارای آثار تخریبی و جوشگاه زیاد هستند یا اثر موقت و گذرا دارند .

طی این جراحی بافت پیشانی با کمک دوربین های ظریف و ویژه از روی استخوان سر ، آزاد و در ناحیه بالاتری با پیچ ها و منگنه های خاص ، مرتب ثابت می شود .خطوط اخم هم همزمان تضعیف و اصلاح می شوند . برای جوان سازی ناحیه بالایی صورت نیز گاهی انجام همزمان جراحی پلک و لیفت ابرو لازم خواهد بود . این جراحی معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد و حدود یک ساعت طول خواهد کشید .

 

پس ازجراحی با اندوسکوپ ، چه مواردی را رعایت کنیم ؟

پس از جراحی زیبایی با اندسکوپ و لیفت ابرو ، منگنه و پیچ های طبی پس از ۷ تا ۱۰ روز بدون درد خاصی باز می شود .طی این مدت فرد می تواند به راحتی حمام کند . استفاده از این وسایل به بهبود بهتر محل های کوچک برش و صدمه به ریشه های مو کمک بسیاری می کند . خیلی وقت ها بعد از این عمل تورم و کبودی در نواحی پیشانی و اطراف چشم ها ایجاد می شود که طی ۷ تا ۱۰ روز از بین می رود . درد خفیف و سردرد نیز گاهی چند روز وجود خواهد داشت که پزشک برای بهبود آن انتی بیوتیک و استامینوفن تجویز می کند اما باید از خوردن آسپرین و ترکیبات مشابه پرهیز شود .

همچنین بخوانید:  مزایا و معایب اسید لاکتیک در روتین مراقبت پوستی

در هفته های اول پس از جراحی در برخی بیماران ممکن است اشکال موقتی در بستن کامل چشم ها وجود داشته باشد که در این صورت پماد های چشمی مخصوص و قطره اشک مصنوعی تجویز خواهد شد .پس از چند ماه ابروها در وضعیت طبیعی و نمایی خوب باقی خواهد ماند . بی حسی یا اشکال حرکتی در ناحیه پیشانی در برخی از افراد به دنبال جراحی ابرو وجود خواهد داشت . البته این اثر موقت است و ظرف چند هفته تا چند ماه بهبود می یابد .

در لیفت اندوسکوپ ریزش مو و جوشگاه در محل های برش کم و نامحسوس خواهد بود .

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا