طب سنتی

معجزه جلبک های دریایی

Rate this post

1- لاغری :

 

جلبک ‌ها ارزش غذایی بالا و در عین حال کالری کمی دارند و چون سرشار از مواد معدنی، فیبرها و همچنین پروتئین هستند، می‌توانند باعث رفع یبوست و کاهش وزن شوند. این سبزی‌های رنگارنگ، فیبر زیادی دارند و باعث سیری می‌شوند. علاوه بر این، از ید موجود در جلبک‌ها برای تهیه‌ کرم‌هایی استفاده می‌شود که نرمی و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و برای کاهش سلولیت‌ها مناسب هستند. این کرم‌ها باعث تحریک جریان خون در رگ‌ها و لنف‌ها شده و به دفع چربی‌های سطحی پوست کمک می‌کنند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

2- پوستی زیبا :

برخی جلبک ‌ها خواص مرطوب‌ کنندگی دارند و باعث رطوبت‌ بخشی و احیای سلول‌های پوستی می‌شوند. تهیه‌ خمیر جلبک و قرار دادن آن روی پوست باعث می‌شود آلودگی‌های تلنبار شده از طریق تعریق از روی آن زدوده شود. علاوه بر این، جلبک‌ها باعث سفت‌ تر شدن پوست می‌شوند. همچنین استفاده از این جلبک‌ها به شکل موضعی باعث کاهش سلولیت‌ها می‌شوند. می‌توانید چند برگ جلبک «واکامه» را بکوبید تا پودر شود. یک قاشق غذاخوری از این پودر را با یک تا دو قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. این خمیر را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. سپس پوست را با آب فراوان بشویید. برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر، می‌توانید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

همچنین بخوانید:  سویق سنجد بهترین مکمل غذایی برای تمامی سنین

3- جایگزین نمک :

نمک خواص درمانی فراوانی دارد، اما برخی از افراد مجبور هستند به خاطر شرایط بدنی‌شان مصرف نمک را کاهش دهند یا نخورند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، می‌توانید جلبک را جایگزین نمک کنید. میزان سدیم جلبک‌های تازه در مقایسه با سدیم نمک، ۳۳ به ۴۰ درصد است.

4- ضد سرطان :

تحقیقات علمی نشان می‌دهد جلبک‌های گوناگون قدرت پیشگیری از رشد تومورهای سرطانی دارند و حتی در نابودی برخی سلول‌های سرطانی نیز موثرند، به همین دلیل مصرف آن‌ها می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. بر این اساس متخصصان از جلبک‌ها در تهیه‌ی مواد ضد سرطان استفاده می‌کنند.

5- سرشار از آنتی‌اکسیدان :

عصاره‌ جلبک‌ ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مختلفی مانند کاراتنوئیدها، فلاوونوئیدها، اسیدهای فنولیک و برخی از ویتامین‌ها به ویژه ویتامین C و E هستند. البته خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن‌ها بر‌اساس میزان قرار گرفتن‌شان در معرض نور خورشید و عمقی که رشد می‌کنند، متفاوت است.

6- جایگزین لبنیات :

مصرف لبنیات برای افرادی که کلسترول بالا دارند، مضر است و سیستم بدن آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد جلبک‌ها می‌توانند یک جایگزین مناسب برای محصولات لبنی باشند، زیرا حاوی میزان قابل توجهی کلسیم است و چربی و کالری اضافه نیز ندارند.

7- موثر در رفع کم خونی :

انواع مختلفی از کم‌خونی وجود دارد. کم‌خونی تقریبا در افراد مسن رایج ‌تر است که منجر به احساس ضعف و خستگی می‌شود و رایج ‌ترین آن بوسیله کاهش هموگلوبین یا سلول‌های قرمز خون مشخص می‌شود. استفاده از مکمل‌های جلبک به عنوان منبع آهن می تواند هموگلوبین سلول‌های خونی را افزایش می‌دهد و همچنین عملکرد سیستم ایمنی  را هم تقویت نماید.

همچنین بخوانید:  چرا احساس خستگی میکنی؟ دلایل و راه های درمان

8- کاهش فشار خون بالا :

فشار خون بالا محرکی مهم در بسیاری از بیماری‌های کشنده است. ازجمله حمله‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌ مزمن کلیوی . مصرف جلبک، با افزایش تولید نیتریک اکسید، مولکول‌های علامت دهنده که به سلول‌های خونی کمک می‌کند تا منبسط و منقبض می‌شوند را تحریک می‌کند و فشارخون بالا را تنظیم میکند.

منبع : marhamteb.com
حتما بخوانید : میوه خشک؛ خوب یا بد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا