طب سنتی

معرفی بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد در هر نقطه از بدن

Rate this post

معرفی بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد در هر نقطه از بدن

1- آرامش با دمنوش زعفران

اگر مشکلات و گرفتاری‌های زندگی باعث شده اعصاب‌تان آرامش نداشته باشد بهتر است

به جای مصرف داروی‌های آرام‌بخش که عوارض خاص خودشان را دارند. دمنوش زعفران بنوشید. زعفران، طبیعتی گرم و خشک دارد و مقوی قلب، محرک قوای مغزی، شادی‌بخش، خنده‌آور، شست‌وشو دهنده‌ کلیه، مقوی معده، ضدسرفه، ضدحساسیت و خلط‌ آور است.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

نحوه مصرف : در یک فنجان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) چند پر زعفران و کمی عسل اضافه کرده میگذاریم 10 دقیقه دم شود.

2- تسکین کمر درد با دمنوش زنجبیل

کمردرد مشکلی است که دلایل داخلی و خارجی مختلفی دارد. ورزش نامناسب، ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می‌توانند باعث کمردردهای شدید شوند. اگر شما هم کمردرد دارید، برای تسکین آن به شما دمنوش زنجبیل را پیشنهاد می کنیم. همچنین این دمنوش مانع از بروز التهاب بوده و تسکین درد مفاصل و عضلات مفید می باشد.

نحوه مصرف : یک قاشق چایخوری در یک فنجان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 10 دقیقه دم شده سپس با کمی عسل میل شود.

همچنین بخوانید:  معجزه جلبک های دریایی

3- چربی سوزی با دمنوش چای ترش

تجمع چربی در ناحیه‌ شکم علاوه بر به هم ریختن تناسب اندام، به سلامتی نیز آسیب می‌زند؛ بنابراین، لازم است چاقی شکمی کنترل شود، چون احتمال بروز بیماری‌ها، مشکلات قلبی و همچنین بیماری‌های دیگر را بالا می‌برد. چربی‌سوزی شکم با چای ترش قابل کنترل است. گل‌های گیاه چای ترش یکی از بهترین گیاهان طبیعی برای لاغری و داشتن شکمی تخت محسوب می‌شوند. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و به دفع چربی‌ها، نو کردن بافت‌های بدن و تقویت عضلات کمک زیادی می‌کند.

نحوه مصرف : یک قاشق مرباخوری در یک فنجان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 10 دقیقه دم شده سپس میل شود.

4- خوابی راحت با دمنوش سنبل الطیب

بی‌خوابی دلایل متعددی از جمله اختلالات روانی، استرس، عدم تعادل هورمونی، افزایش سن، فاکتورهای محیطی، برخی اختلالات ژنتیکی، عوارض برخی داروهای شیمیایی و … اما بهترین درمان آن داروهای گیاهی است.

دمنوش سنبل‌الطیب از ریشه‌ این گیاه درست می‌شود و آرام‌بخشی نسبتا قوی است. از این گیاه برای درمان مشکلات مختلفی مانند اختلالات خواب و اضطراب استفاده می‌شود. دمنوش سنبل‌الطیب عطر و طعم نسبتا تندی دارد که خواص کلی این نوشیدنی ناشی از آن‌هاست.

نحوه مصرف : یک قاشق مرباخوری با یک فنجان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 15 دقیقه دم شده سپس میل شود.

5- درمان دیابت با دمنوش گزنه

گزنه در طب سنتی ایران به عنوان یک داروی کاهنده‌ گلوکز خون معرفی شده است. عصاره‌ برگ گزنه می‌تواند یک نقش حفاظتی در برابر افزایش میزان قند خون و تخریب سلول‌های پانکراس داشته باشد.

همچنین بخوانید:  دلایل اسهال در نوزادان + علائم و راه های درمان

نحوه مصرف : یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 20 دقیقه دم شده سپس با کمی عسل طبیعی میل شود.

6- انرژی بیشتر با دمنوش دارچین

اگر خیلی زود خسته و بی‌حال می‌شوید و به دنبال افزایش انرژی خود هستید، دمنوش دارچین را امتحان کنید که در دسترس‌ترین دمنـوش محسوب می‌شود. دارچین، درد پا ، کمر و مفاصل را کاهش می‌دهد، از دلهره و بوی بد دهان می‌کاهد، موجب افزایش فشارخون پایین شده و رفع کننده‌ سرد مزاجی است. این دمنوش محرک اعصاب است و به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد، قوای جسمانی را افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف : یک قاشق مرباخوری با یک فنجان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 15 دقیقه دم شده سپس با کمی عسل طبیعی میل شود.

7- بهبود آسم با دمنوش گل ختمی

بیماری آسم نوعی از بیماری‌های ریه بوده که بر مسیر جریان هوا، که وظیفه‌ حمل هوا به داخل ریه را برعهده دارد، تاثیر گذاشته، باعث نازک شدن و تورم این مسیر می‌شود، مخاط این ناحیه را افزایش می‌دهد، تنفس فرد مبتلا را سخت کرده و او را دچار تنگی نفس، خس خس و سرفه می‌کند. در برخی افراد آسم فقط  کمی باعث ناراحتی شده، در حالی‌ که در دیگر افراد این بیماری شدید بوده و آن‌ها را دچار مشکلات جدی و همچنین حملات شدید آسم می‌کند. گل ختمی جزو گیاهان لعاب‌دار است که با نرم کردن مجاری تنفسی و آثار خلط‌ آوری که دارد باعث رفع سرفه می‌شود.

نحوه مصرف : یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) به مدت 15 دقیقه دم شده سپس با کمی عسل طبیعی میل شود.

همچنین بخوانید:  روغن زردچوبه و خواص آن برای پوست و مو و سلامتی

منبع : marhamteb.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا