سبک زندگی

همه چیز در مورد کاشت ناخن

Rate this post

همه چیز در مورد کاشت ناخن

مطمئناً داشتن ناخن‌های زیبا، محکم و خوش‌فرم یکی از آرزوهای شماست؛ بنابراین اگر به‌صورت طبیعی ناخن‌های محکمی ندارید و یا شکل ناخن‌هایتان بدفرم است و یا به‌اندازه‌ای بلند نیست تا بر روی آن طراحی انجام دهید، کاشت ناخن گزینه‌ی مناسبی برای شماست. با ما همراه باشید تا همه چیز در مورد کاشت ناخن را توضیح بدهیم.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

ممکن است برای شما نیز سؤال پیش آید که آیا ناخن مصنوعی با کاشت ناخن متفاوت است. برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که کاشت ناخن در واقع یک نوع اکستنش می‌باشد که به‌صورت ناخن طبیعی بر روی ناخن شما قرار می‌گیرد و جذابیت خاصی به فرم ناخن‌هایتان می‌بخشد.

انواع کاشت ناخن

کاشت ناخن دارای زیرمجموعه‎های زیادی است که انجام هرکدام از این روش‌ها نیازمند تجربه و دانش تخصصی است؛ اما به‌طورکلی دو نوع اصلی برای کاشت ناخن تعریف‌شده است. این دو روش اصلی شامل کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن ژله‌ای می‌باشد. بقیه روش‌ها با استفاده از این دو روش به وجود آمده و ازنظر زیبایی و استحکام تفاوت‌هایی باهم دارند. همچنین شما می‌توانید با به کار بردن زیورآلات مختلف و یا قلم گذاری‌های متفاوت کاشت ناخن جدیدی را نیز به وجود آورید.

برخی از مشتقات کاشت ناخن شامل کاشت ناخن قالبی یا دو آل، کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی، کاشت ناخن اکلیلی، کاشت ناخن آکواریوم، کاشت ناخن دیپینگ، لمینیت ناخن یا لاک جلیس، کاشت ناخن سیلک، کاشت ناخن میکس، کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی، کاشت ناخن مرمریت، کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت، کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری می‌باشد. برای انتخاب بهترین روش کاشت ناخن کافی است مواد مصرفی و روش کاشت هر یک را بررسی کنید. کاشتی که صدمه کمتری به ناخن شما بزند و مقاومت خوبی داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان یک گزینه عالی برای شما باشد.

مراحل کاشت ناخن

در ادامه‌ی این مطلب مراحل کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن ژله‌ای را به شما آموزش می‌دهیم. امیدواریم که به کمک مراحل ذکرشده بتوانید مهارت و اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورید و ناخنی بدون نقص و زیبا بکارید. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید:  ۸ ترفند سلامتی برای وقتی بیرون غذا می‌خورید

کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری ازجمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین نوع کاشت ناخن می‌باشد. کاشت ناخن پودری کاشتی است که به کاشت ناخن مادر معروف می‌باشد. به‌طوری‌که سایر کاشت‌ها با این کاشت ترکیب می‌شود. استحکام این نوع کاشت بالا بوده و زیبایی ناخن شمارا تضمین می‌کند.

وسایل موردنیاز برای کاشت ناخن پودری

برای انجام کاشت ناخن پودری، وسایل زیر را تهیه کنید:

پودر کاشت، جاپودری و یا گوده، لیکوئید، پرایمر (چسب مخصوص بین ناخن و مواد)، ضد قارچ، قلم پودر، روغن جهت سهولت در کار پولیش، چسب مخصوص برای چسباندن تیپ مناسب ناخن، تیپ ناخن در اندازه‌های کوتاه و بلند و طرح دارد، عقب زن با پوشر، گوشت گیر و یا نیپر، کاتر سرگرد و یا صاف و یا هر دو برای کوتاه کردن تیپ ناخن‌ها، ناخن‌گیر، بافر، برق ناخن، لاک ناخن، پمپ لیکوئید، لاک مانیکور

مراحل کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری با دو شیوه‌ی کاشت با قالب و یا کاشت با قلم انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایب خاصی دارد. به عنوان مثال کاشت با قلم استحکام بیشتری نسبت به کاشت با قالب داشته و زیر ناخن کمتر هوا می‌گیرد؛ درنتیجه می‌توانید به راحتی به ناخن‌های خود فرم داده و مشکلات ناخن خود را برطرف نمایید. در صورت تمایل به کاشت ناخن پودری مراحل زیر را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله انجام دهید تا بتوانید ناخن‌ها را با اندازه‌ها و فرم‌های مناسب بکارید:

۱-ابتدا سطح ناخن‌هایتان را پاک کنید. مثلاً اگر لاکی بر روی ناخن‌هایتان زده‌اید، حتماً لاک را پاک کنید و یا به کمک یک سوهان، تمام کاشت‌های قبلی خود را از بین ببرید به‌طوری‌که سطح ناخن شما کاملاً تمیز باشد.

۲-در مرحله بعدی از کاشت ناخن پودری، برای جلوگیری از هر گونه قارچ، بهتر است که به کمک الکل ناخن‌هایتان را ضدعفونی کنید.

۳-اندازه ناخن‌هایتان را پیدا کنید.

۴-در مرحله بعدی از باندر استفاده کرده و ضربه‌های آهسته بر روی سطح ناخن خود بزنید. این کار را برای تک‌تک ناخن‎هایتان انجام دهید.

۵-چسب و یا صمغی که خریداری کرده‌اید را به‌آرامی بر روی سطح ناخن‌هایتان بزنید.

۶-به‌آرامی تک‌تک ناخن‎هایتان را در پودر ناخن فرو کنید. بعد از ۵ دقیقه ناخن خودتان را بیرون آورده و این کار را برای هر یک از ناخن‌هایتان تکرار کنید.

۷- اگر پودرهای اضافی در اطراف ناخن‌هایتان است، می‌توانید به کمک یک برس ناخن پودرها را پاک کنید.

۸-مقداری چسب بر روی ناخن‌هایتان بزنید. این کار را به صورتی انجام دهید که چسب سطح ناخن شمارا پوشش دهد.

همچنین بخوانید:  عوارض مصرف زیاد کافئین؛ قهوه بخوریم یا نه؟

۹-اگر تمایل به کاشت ناخن‌های رنگی دارید، ناخن‌های خود را درون پودر رنگی فرو کنید و دوباره سطح ناخن‌هایتان را چسب بزنید. در غیر این صورت از انجام این مرحله چشم‌پوشی کنید.

۱۰-در این مرحله از کاشت ناخن پودری، اکتیویتر را بر روی سطح ناخن‌هایتان بزنید. این کار را مانند لاک زدن انجام دهید. ۵ ثانیه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید.

۱۱-به کمک سوهان، ناخن‌های خود را مرتب کنید. مثلاً کناره‌های ناخن و یا قسمت‌های بیرون زده را سوهان بکشید. این مرحله نیازمند زمان زیادی است. به این دلیل که نیازمند سوهان‌کشی دقیق و حرفه‌ای جهت یکسان کردن هر ۱۰ انگشت خود دارید.

۱۲-در مرحله بعدی از تاپ کت استفاده کرده و آن را بر روی سطح ناخن‌هایتان کشیده و به مدت ۲ دقیقه صبر کنید تا ناخن‌هایتان خشک شود.

۱۳-با روغن مخصوص ناخن، کناره‌های ناخن خودتان را روغن‌مالی کنید.

۱۴-بعد از زدن لاک بر روی ناخن و خشک شدن آن می‌توانید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. در نهایت اگر پودری بر روی سطح ناخن شما باقی مانده بود، می‌توانید به کمک یک برس پودرهای اضافی را پاک کنید.

این روش از بادوام‌ترین نوع کاشت ناخن می‌باشد که با ساخت لایه‌ای محکم بر روی ناخن، در ضربات محکم، استقامت و استحکام بالایی از خود نشان می‌دهد.

کاشت ناخن با ژل

یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت ناخن، کاشت ناخن با ژل می‌باشد که زیبایی خاص و منحصربه‌فردی به ناخن‌های طبیعی شما می‌بخشد. کاشت ناخن با ژل ایمن بوده و آسیب کمتری به ناخن‌های شما می‎رساند و در مناطق شرجی دوام بالایی دارد.

از نظر مراحل انجام کار، کاشت ناخن با ژل مشابه کاشت ناخن با پودر است؛ اما تفاوت کوچکی بین این دو روش وجود دارد که این دو روش را از هم متمایز می‌کند. در روش کاشت ناخن با ژل مواد کاشت به‌صورت آماده خریداری می‌شود که به آن ژلیش می‌گویند. شما می‌توانید این مواد را بر روی ناخن طبیعی خودتان قرار داده و درنهایت به‌وسیله‌ی دستگاه خشک‌کن، ژل مخصوص را بر روی ناخن‌هایتان ثابت کنید.

اگر در خانواده کسی را دارید که به ناخن خوردن عادت دارد، کاشت ناخن با ژل را به شما توصیه می‌کنیم. به دلیل بد طعم بودن ژل به‌کار رفته در این روش، این عادت را از سرش می‌اندازد.

در صورت تمایل به کاشت ناخن با ژل، خواندن ادامه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

همچنین بخوانید:  چگونه با کفش پاشنه بلند راحت و بدون درد راه برویم؟

وسایل موردنیاز برای کاشت ناخن با ژل

درصورتی‌که قصد کاشت ناخن به روش ژل را دارید، مواد زیر را برای انجام این نوع کاشت ناخن تهیه کنید:

پریمیوم ژل (ژل نوع ۱)، تاپ شاین ژل (ژل نوع ۲)، پرایمر، برآشان ژل (ژل نوع ۳)، کلینر، ضد قارچ، چسب ناخن

مراحل کاشت ناخن با ژل

برای انجام کاشت ناخن، مراحل زیر را قدم‌به‌قدم انجام دهید تا کاشتی بدون عیب و نقص داشته باشید:

۱-ابتدا ناخن‌هایتان را ضد قارچ بزنید.

۲- مراحل تیپ گذاری را انجام دهید. این کار را به کمک چسب ناخن انجام دهید.

۳-قد تیپ‌ها را به‌دلخواه مشتری کوتاه کنید. این کار را می‌توانید با یک کاتر انجام دهید. در نهایت با یک سوهان برقی، خط تیپ‌ها را از بین ببرید.

۴-ناخن‌هایتان را روغن بزنید. روغن باعث سهولت کار کاشت می‌شود. این کار را به کمک یک پرایمر انجام دهید.

۵-قبل از خشک شدن پرایمر، ژل شماره ۱ با نام پریمیوم ژل را مانند زمانی که لاک می‌زنید، بر روی ناخن‌ها بزنید. سعی کنید که این کار را کمی بالاتر از ریشه انجام دهید.

۶- دست‌های خود را درون دستگاه خشک‌کن UV به مدت ۲ دقیقه قرار دهید.

۷-بعد از ۲ دقیقه دست‌های خود را از دستگاه خارج کرده و به آن‌ها پاک‌کننده و یا همان کلینر بزنید.

۸-مراحل ۵ و ۶ و ۷ را دوباره تکرار کنید. این مراحل را برای حجم دهی به ناخن‌ها و از بین رفتن ترک‌های احتمالی انجام می‌دهیم.

۹-در پایان هر مرحله ناخن‌های خودتان را با دقت و حوصله سوهان کشیده و روی ناخن‌ها بافر بکشید.

۱۰-در مرحله بعدی از کاشت ناخن با ژل، يل شماره ۲ و یا همان تاپ شاین ژل را بافاصله از ریشه بر روی ناخن‌هایتان بزنید. این کار را مانند لاک زدن انجام دهید.

۱۱-مرحله ۶ و ۷ را تکرار کنید.

۱۲-برآشان ژل و یا همان ژل شماره ۳ را مانند لاک زدن بزنید. حواستان باشد که این ژل را بلافاصله از ریشه بزنید.

۱۳-مرحله ۶ و ۷ را تکرار کنید.

در مطلب بالا مراحل کاشت ناخن با ژل را به زبان ساده بیان کردیم. این روش از کاشت ناخن کیفیت، مقاومت و ظرافت کمتری نسبت به سایر کاشت‌ها نظیر کاشت پودری دارد؛ اما به دلیل زمان کمتر، نداشتن بو و ظاهر طبیعی تری که نسبت به سایر روش‌ها دارد، روش کاشت خوبی می‌باشد.

در آخر

در این مقاله، با دو روش کلی کاشت ناخن ژله‌ای و کاشت ناخن پودری آشنا شدید. امیدواریم با این دو روش بتوانید ناخن‌های زیبا و خوش‌فرمی بکارید. البته برای ناخن کار شدن، نیازمند اطلاعات کافی و انجام تمرین‌های زیادی هستید تا بتوانید به‌صورت حرفه‌ای کاشت ناخن را انجام دهید.

 

منبع : idehalmag.com
حتما بخوانید : چرا خوشحال نیستم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا