زیبایی

وقتی موهایتان سفید می شوند!

Rate this post

اگر چه به نظر می رسد که سفید شدن مو یک امر اجباری و طبیعی است ولی می توان تا اندازه ای از سفید شدن زودرس آنها جلوگیری کرد . معمولا وقتی موهای سر شروع به سفید شدن می کنند ابتدا مایل به طلایی یا خاکستری می شود و بتدریج کاملا سفید می شود . لطفا با سبزینه راه همراه باشید .

 

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

آیا می توان جلوی سفید شدن موها را گرفت ؟

تغییر رنگ و سفید شدن موهای سر با بالا رفتن سن ، یک امر طبیعی و اجباری به نظر می رسد ولی ممکن است سفید شدن موهای سر به طور زودرس بخاطر از بین رفتن رنگدانه های موجود در ریشه و ساقه ی مو باشد .

عده ای از دانشمندان بیولوژی و پزشکانیکه در راه حفظ جوانی و نشاط در سنین مختلف کار می کنند معتقدند که در دوران سالمندی که بتدریج موهای شخص رو به سفیدی می گراید باید در فکر عواملی بود که باعث ازبین رفتن رنگدانه های مو می شود . تاثیر تغذیه در کهنسالی کاملا روشن است و در این راه تجربیات مختلفی انجام گرفته است .

در یک نمونه : بیماری که بیش از ۶۵ سال به علت خونریزی شدید معده و خونریزی های مکرر به حالت اغما در می آمد پس از مداوا و ( ترانسفوزیون ) تزریق حدود دو لیتر خون به او … مشاهده شد که موهای سر او که تماما سفید بود تغییر رنگ داده و بعضی از آنها خاکستری و یا تیره تر شده است . این مورد به وضوح نشان می دهد علل سفید شدن موی سر ، نرسیدن مواد لازم برای تامین رنگدانه ها و ویتامین های مورد نیاز است .

همچنین بخوانید:  آیا با روغن نارگیل از شر شپش خلاص می‌شوید؟

 

یکی دیگر از علل سفید شدن مو که آنهم با تجربیات و آزمایشات علمی ثابت شده است عبارتست از: هیجانات شدید ، تشویش و نگرانی مداوم ، ناکامی و غم و اندوه زیاد در زندگی .
بسیار دیده ایم کسانیکه به عللی دچار شوک های عصبی یا در غم از دست دادن والدین بوده اند ، در یک شب تمام موهایشان سفید شده است . مجله سلامتی سبزینه راه، در مقاله بپذیریم که مالک دیگران نیستیم به موارد مهمی در این خصوص اشاره دارد .

از دیگر علل سفید شدن موها ، مسمومیت های مزمن از طریق دستگاه گوارش است . بیماریهای مزمن در گذشته چون سل و مالاریا و یا دیابت ، کم خونی و انواع سرطان مانند : سرطان دهانه رحم ، سرطان مثانه و سرطان روده نیز در سفید شدن موها نقش دارند .

اعتقاد دانشمندان بر اینست که بیماریها و مسمومیتها موجب سفید شدن موها می شوند . یعنی این عوامل میکروبی و سمی ، ویتامین های پیاز و ساقه مو را از بین برده و موجب می شوند که رنگدانه ها بتدریج زایل گردند . غیر از این موارد بعضی از نوشیدنی ها مانند قهوه یا ماده خردل در سفید شدن زودرس موها تاثیر دارند .

کارشناسان ، این مواد غذایی را روی حیوانات آزمایش کرده و متوجه شده اند چنانچه به حیوانات قهوه یا خردل و دیگر مواد غذایی محرک البته در طولانی مدت بدهند ، میزان ویتامین های گروه ب ، که در نگهداری رنگدانه های مو و جذب اکسیژن تغذیه ی موها بسیار موثر می باشند در سیستم گوارش شان کاسته می گردد .

همچنین بخوانید:  تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

 

آیا ارتباطی بین خودارضایی و سفید شدن موها در جوانان می باشد ؟

خیر . سفید شدن موها در جوانان علل استرسی ، ارثی و محیطی دارد . البته ما در مطلب عوارض خودارضایی در مردان و زنان توضیحات علمی و کاملی را ارائه کرده ایم . خودارضایی در دین مبین اسلام حرام است و باید گفت باعث کاهش تنش های جنسی می شود . در آقایان اگر از سنین پایین و خیلی شدید انجام نگیرد و در خانم ها هم اگر دخول با وسایل خارجی آسیب رسان نباشد ، از نظر جسمی عوارضی ندارد ولی از نظر روحی و روانی به فرد صدمه می زند . خودارضایی تایید یا تشویق نمی شود اما هیچ ارتباطی با سفید شدن موها یا پیری زودرس ندارد . ترک خودارضایی آسان نیست اما ممکن است .

 برای جلوگیری از سفید شدن موها چه باید کرد ؟

قبل از هرچیز به فکر اعصاب و سلامت خود باشید . از ناراحتی های عصبی ، استرس در محل کار یا قهر عاطفی با شریک جنسی خود اجتناب کنید .
از بی خوابی و شب زنده داری ، حتی برای مطالعه بپرهیزید .
در انتخاب غذا دقت کنید و مواد غذایی مورد نیاز برای موهایتان را مصرف کنید . آشنایی با ویتامین های حیاتی ضروری ست . فراموش نکنید باید غذاهایی را میل کنید که غیر از داشتن ویتامین های لازم بدن ، گروه ب ، آهن ، ید ، مس و اسید آمینه های لازم را داشته باشند تا سفید شدن موی شما را به تاخیر بیندازند .
ماهی ، جگر گوسفند و گوساله ، مواد مورد نیاز موها را در بر دارند .
فندق ، مخمر آبجو ، جوانه گندم و ملاس سیاه که دارای ویتامین های گروه ب هستند بسیار در حفظ و طراوت و رنگین بودن موها اثر دارند .
میوه هایی مثل سیب ، انجیر ، انگور و گلابی برای کسانی که بخواهند موهای خوبی داشته باشند بسیار مفید است .
سبزیجاتی چون کرفس ، اسفناج و هویج بسیار مفید بوده و شما را در حفظ موهایتان و طراوت جوانی کمک می کند .

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا