سلامتی

وقوع سکته قلبی را یک ماه زودتر بفهمید!

Rate this post

دانشمندان متوجه شده‌اند که بدن برای هر چیزی هشدارهایی صادر می‌کند و اکنون دریافته‌اند که بدن علائم سکته قلبی قبل از وقوع را نیز، از یک ماه قبل نشان می‌دهد.

هیچکس از حمله قلبی در امان نیست. این مسئله علاوه بر شیوه نادرست زندگی به عوامل دیگری مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم، چاقی، عدم انجام ورزش و فعالیت بدنی، فشار خون بالا و دیابت بستگی دارد. مجله سبزینه راه در این مطلب به معرفی و بررسی علائم سکته قلبی قبل از وقوع می‌پردازد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

علائم سکته قلبی قبل از وقوع

خستگی

به خستگی‌های غیر معمول اشاره دارد که یکی از علائم اصلی نشان دهنده حمله قریب‌الوقوع قلبی است و در زنان بیشتر از مردان شایع است. این خستگی بعد از ورزش یا کار ذهنی اتفاق نمی‌افتد، بلکه حتی در مواقع عادی مانند خوابیدن یا دوش گرفتن نیز فرد احساس خستگی می‌کند.

 

درد شکمی

به وجود آمدن درد در معده، حالت تهوع و احساس نفخ بدون علت می‌تواند از نشانه‌های حمله قلبی باشد. درد شکم قبل از حمله قلبی معمولا از لحاظ طبی، اپیزودیک است یعنی درد فروکش می‌کند و سپس برای مدت زمان کوتاهی باز می‌گردد. همچنین تنش‌های جسمی می‌تواند این دردها را بدتر کنند.

همچنین بخوانید:  معرفی کامل مکمل گلوتامین

ریزش مو

ریزش مو، یکی دیگر از شاخص‌های خطر برای حمله قلبی محسوب می‌شود، این بیماری معمولا در مردان بالای ۵۰ سال وجود دارد اما برخی از زنان نیز ممکن است در این گروه خطر قرار بگیرند. طاسی سر با افزایش سطح هورمون کورتیزول همراه است.

آریتمی قلب

ریتم نامنظم قلب یا آریتمی معمولا با حمله استرس و اضطراب خصوصا در بین خانم‌ها همراه است. این علائم به طوری غیرمنتظره‌ و متفاوت آشکار می‌شوند و شامل ضربان قلب نامنظم یا افزایش ضربان قلب (تاکی کاردی) است.

تعریق شدید و بیش از حد

تعریق بیش از حد یکی از علائم هشدار دهنده اولیه برای سکته قلبی است. این علائم بیشتر در خانم‌ها دیده شده و عموما با گرگرفتگی یا تعریق شبانه معمولی و یائسگی اشتباه گرفته می‌شود .

درد قفسه سینه

زنان و مردان، درد قفسه سینه را با شدت و اشکال مختلف تجربه می‌کنند. در مردان این علائم به اولین علائم حمله قلبی قریب‌الوقوع اشاره دارد که نباید از آن چشم پوشی کرد. از طرف دیگر این بیماری تنها ۳۰ درصد از زنان را مبتلا می‌کند . ممکن است درد قفسه سینه گسترش یافته و به یک یا هر دو بازو ( بیشتر اوقات سمت چپ)، فک پایین ، شانه‌ها یا معده برسد که این درد می تواند دائمی یا موقت باشد.

 

تغییر در صدا

در صورتی که صدایتان بدون هیچ دلیلی، ناواضح و خشن شده است، توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید. زیرا در بسیاری از اوقات، این مسئله می‌تواند با نارسایی احتقانی مرتبط باشد که در اثر نارسایی قلبی ایجاد می‌شود و یکی از علائم بروز سکته قلبی است.

همچنین بخوانید:  تأثیر دوش آب سرد بعد از تمرین

سرگیجه یا غش

سرگیجه، تاری دید، عرق سرد، عدم تعادل و غش کردن از علامت‌های وقوع سکته قلبی است. این علائم بیشتر در زنان دیده می‌شود و در آن قلب نمی‌تواند خون کافی را به مغز بفرستد.

تورم

یکی دیگر از علائم و نشانه‌های سکته قبل از وقوع، تورم در مفاصل از جمله مچ پا و پا است که نباید آن را نادیده گرفت.

سرفه‌های مداوم

داشتن سرفه‌های مداوم به خصوص هنگامی که همراه با مخاط سفید و یا مایل به قرمز که به معنای نشت خون است ، می‌تواند نشانه‌ای برای سکته قلبی باشد.

حالت تهوع

کمتر کسی می‌داند که حالت تهوع و استفراغ نیز می‌توانند از علائم سکته قلبی باشند. در صورتی که حالت تهوع همراه با عرق سرد باشد، ممکن است نشانگر حمله قلبی باشد.

 

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا