سبک زندگی

پوشیدن یا نپوشیدن لباس زیر چه مشکلاتی را به همراه دارد!؟ در مورد عوارض نپوشیدن لباس زیر چه میدانید؟

Rate this post

احتمالا برای شما هم سوال شده است که عوارض نپوشیدن لباس زیر چیست!؟ چه اتفاقی رخ می‌دهد اگر از شورت و سوتین استفاده نکنید!؟! برای بسیاری از افراد، استفاده نکردن از شورت و سوتین مانند کابوس است و بسیاری دیگر، به این کار علاقه ای ندارند. در این مطلب حقایق علمی در مورد عوارض استفاده نکردن از لباس زیر و همچنین درست یا غلت بودن استفاده کردن از شورت و سوتین را برایتان بازگو خواهیم کرد. پس از مطالعه این مطلب علمی، میتوانید تصمیم بگیرید که پوشیدن لباس زیر بهتر است یا استفاده نکردن از این لباس برای بدنتان مفید تر است!.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

در بسیاری از فرهنگ ها به خصوص در ایران، استفاده نکردن از لباس زیر، نوعی هنجار شکنی و سنت شکنی به شمار می‌رود. به ما از کودکی آموزش می‌دهند که باید از انواع شورت های زنانه و مردانه استفاده کنیم. اما آیا این کار ریشه علمی هم دارد و یا فقط نوعی رفتار اجتماعی به شمار می‌رود؟

وقتی لباس زیر نمی پوشیم، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد؟!

بسیاری از بانوان بر این باور هستند که پوشیدن لباس زیر، برای حفظ سلامتی و یا ظاهر خانم ها، امری ضروری است. اما تعدادی نیز تصور می‌کنند که کماندوی بودن (به استفاده نکردن از شورت؛ کماندوی بودن می‌گویند) برای حفظ سلامت بانوان، امری لازم است.

همچنین بخوانید:  ۵ راه حل برای دوره‌های پریود سنگین

هر دو این تصورات در مورد استفاده کردن از شورت و سوتین، صحیح است. در قسمت زیر، فواید و عوارض هر کدام از این دو واقعیت را توضیح می‌دهیم. اما بهتر است بدانید که پوشیدن و یا نپوشیدن لباس زیر، امری کاملا سلیقه ای و شخصی است که باید بر اساس ترجیح خود، آن را انتخاب کنید.

ناحیه واژن، نیاز به تنفس دارد و از نظر پزشکی بهتر است که پوست آن، تنفس سلولی را به خوبی انجام دهد، اما از طرفی هم خارج شدن ترشحات در بدن بسیاری از افراد، به صورت طبیعی وجود دارد. بهتر است به این سوال جواب دهیم که وقتی لباس زیر نمی‌پوشیم، چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد!؟

با سری مطالب مهم و ضروری درمورد سلامت و تناسب اندام سبزینه راه همراه باشید.

استفاده کردن از لباس زیر، شما را مستعد بیماری های عفونت و بیماری های قارچی می کند!

یکی از مشکلاتی که دوست ندارید با آن مواجه شوید، عفونت واژینال و یا قارچ در نواحی تناسلی است. به نظر می‌رسد استفاده کردن از لباس زیر، شانس ابتلا به عفونت های مخمری را افزایش می‌دهد.

شورت و شلوارک، می تواند رطوبت و میکروب های اضافی را به دام بیندازد. این مسئله می‌تواند، محیطی مرطوب ایجاد کند که در آن امکان ابتلا به عفونت های مخمری و قارچی (از طریق CDC) افزایش می‌بابد. این اتفاق می‌تواند در زمان خواب و یا در باشگاه، برایتان رخ بدهد، به خصوص اگر از لباس زیر نامناسب و غیر قابل تنفس استفاده کنید.

به نقل از دکتر نینی مای در مصاحبه با Well+Good

اگر در طول روز لباس زیر نپوشید، بیشتر از سایر افراد مستعد ابتلا به باکتری های عمومی خواهید بود.

استفاده از شورت های نامناسب که رطوبت را در خود حبس می‌کنند، ممکن است باعث عفونت ادراری شوند. به نقل از Healthline، اگر چه شواهد محکمی وجود ندارد که مستقیما عدم پوشیدن لباس زیر را به عفونت های قارچی کمتر مرتبط کند، کارشناسان می‌گویند این ایده بدی نیست که بدون لباس زیر بودن، به عنوان یک اقدام احتیاطی اضافه شود.

همچنین بخوانید:  عادات مضر برای قلب

البته استفاده از شورت های با کیفیت و تعویض روزنانه به موقع آنها، مانع از بروز این مشکل خواهد شد. برای آشنایی با آموزش های بیشتر در زمینه مد و استایل زنانه، این سری از مطالب را دنبال کنید.

مطالعه بیشتر: برند ویکتوریا سکرت Victoria Secret! از تاسیس تا خودکشی موسس ویکتوریا سکرت.

آیا استفاده نکردن از شورت در زمان خواب، موجب تنفس سلولی بهتر در اندام های جنسی می شود؟

اگر در طول روز از لباس زیر استفاده می‌کنید، این اقدام احتیاطی (نپوشیدن شورت در شب) میتواند قدم مثبتی برای سلامت شما باشد. دکتر Alyse Kelly-Jones، پزشک مخصوص زنان و زایمان در مصاحبه با Healthline گفت: واژن گاهی نیاز به هوای تازه دارد. من معتقدم ناحیه تناسلی بانوان، باید در معرض هوا باشد، درست همانند ناحیه دیگر از بدن انسان که بهتر است در معرض تنفس سلولی باشد.

توصیه می شود در شب و زمان خواب، از شورت و سوتین استفاده نکنید.

استفاده نکردن از لباس زیر در شب توسط بانوان، برای خانم های که مستعد ابتلا به عفونت های واژن هستند، مفید است. در نظر داشته باشید که شورت، می‌تواند رطوبت را به دام بیندازد و این نوع محیط مرطوب، جایی است که باکتری ها در آن رشد می‌کنند و باعث عفونت های قارچی می‌شوند. به همین دلیل به خانم ها توصیه میشود که در هر 12 ساعت شورت خود را تعویض کنید.

هر آنچه درباره زیبایی، سلامت و نگهداری از پوست باید بدانید را اینجا آموزش ببینید.

استفاده از شورت تنگ، عواقب بدی به همراه دارد!

استفاده از لباس زیر تنگ، موجب اصطکاک بیشتر با پوست می‌شود. این مسئله، علاوه بر حساسیت پوستی، باعث چین و چروک بیشتر در اندام های شما خواهد شد.
استفاده از لباس زیر های که با پارچه های نامرغوب و مصنوعی تولید می‌شوند؛ پوست را خراش می‌دهد، شما را در معرض زخم شدن و خونریزی و در نتیجه عفونت پس از آن قرار خواهد داد.

همچنین بخوانید:  دلایل و راهکارهای درمان اسهال نوزادان

به نقل از لباس سکرت، سعی کنید لباس زیری که انتخاب می‌کنید؛ از لحاظ اندازه و سایز، متناسب شما باشد. استفاده از لباس زیر تنگ، هوا را مسدود میکند و در نتیجه رطوبت را به دام انداخته و محیط مناسبی برای عفونت ایجاد خواهد کرد. با پوشیدن یک عدد شورت بسیار تنگ، با ایجاد فشار در نواحی شکم و ران، میتواند گردش خون را محدود کند و اعصاب این نواحی را مختل نماید.

 

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا