طب سنتی

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

Rate this post

دمنوش های گیاهی موثر در افزایش متابولیسم ، لاغری و تناسب اندام

امروزه یکی از دغدغه های اصلی بشریت ، لاغری و کاهش اضافه وزن های ناشی از زندگی های ماشینی است. کم تحرکی یکی از دلایل اصلی کاهش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن است که نتیجه آن انباشته شدن چربی های اضافی در بدن افراد کم تحرک است.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

علاوه بر ورزش روزانه و افزایش تحرک ، یکی از روش های افزایش دهنده متابولیسم ، دمنوش های غنی از آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات انجام شده برخی از دمنوش های گیاهی ، 90% بیشتر از قهوه به سوزاندن کالری کمک میکنند.

علاوه بر چای سبز که یکی از معروف ترین دمنوش ها برای کاهش وزن و لاغری، سم زدایی بدن و جلوگیری از علائم سرطان میباشد ، دمنوش های دیگری نیز وجود دارند که عملکرد مشابه و یا حتی قوی تری نسبت به چای سبز دارند. در ادامه به معرفی این دمنوش های لاغری خانگی معجزه گر خواهیم پرداخت ، با سبزینه راه همراه باشید.

همچنین بخوانید:  انواع سس و سالاد در طب سنتی

دمنوش های موثر در لاغری و افزایش متابولیسم :

چای و دمنوش بادیان ستاره ای (Star anise tea) :

انیسون ستاره ای یا همان بادیان ستاره ای میوه درختی همیشه سبز در چین است که برای درمان انواع مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده ، یبوست و حالت تهوع مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین یکی از گیاهان دارویی موثر در بهبود عملکرد هضم نیز میباشد. یکی از دلایل اضافه وزن، یبوست است که بادیان ستاره ای میتواند این مشکل را برطرف کند.

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

دم کرده یک قاشق غذاخوری از بادیان ستاره ای همراه با یک لیوان آب گرم ( 80 درجه سانتی گراد ) موجب درمان بسیاری از ناراحتی های معده و روده خواهد شد.

دمنوش نعناع فلفلی (Peppermint tea) :

نعناع فلفلی علاوه بر سرعت بخشیدن به متابولیسم و سوخت و ساز بدن ، موجب تسریع در عملکرد هضم غذا و جلوگیری از نفخ و یبوست خواهد شد.

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

چای سفید (white tea) :

چای سفید از جوانترین برگ ها و جوانه چای تهیه میشود. چای سفید دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان در میان دیگر چای و دمنوش ها میباشد . چای سفید تولید سلول های چربی را متوقف کرده و به متابولیسم و سوخت و ساز سرعت میبخشد. .

دمنوش گل سرخ (Rose tea ) :

چای گل سرخ یکی از قدیمی ترین چای های طعم دار است که با داشتن اثرات درمانی بر روی بدن موجب پاکسازی سموم از بدن شده و پوست را نیز شفاف و زیباتر خواهد کرد. دمنوش گل رز دارای ویتامین های A،E و D میباشد و با عفونت های بدن مبارزه میکند. چای گل رز با از بین بردن یبوست و بهبود عملکرد هضم موجب کاهش وزن خواهد شد.

همچنین بخوانید:  سویق چیست؟ مهم ترین فواید مصرف سویق

دمنوش و چای اولانگ (Oolong tea)، یک نوشیدنی چربی سوز :

چای اولانگ تا 160 درصد بیشتر از چای سبز متابولیسم را افزایش داده و موجب کاهش وزن میشود. این چای جذب چربی را نیز کند میکند. چای اولانگ دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است و موجب کاهش قند خون و کاهش کلسترول میشود که نتیجه آن جلوگیری از اضافه وزن ، دیابت و بیماری های قلبی خواهد بود.

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

دمنوش Yerba Mate :

این چای قرن هاست که در آمریکای جنوبی رشد میکند و از نظر دارویی دارای خواص بینظیری میباشد. چای Yerba Mate دارای آنزیم های آنتی اکسیدانی ، پلی فنول و کافئین است. این چای موجب تقویت و تحریک کلسترول HDL (خوب) در بدن میشود . همچنین دارای خواص ضد سرطان و ضد خستگی بوده و موجب جلوگیری از انقباضات عضلانی و بهبود عملکرد عضلات در حین ورزش خواهد شد.

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

دمنوش تناسب سبزینه راه، یک دمنوش چربی سوز قوی :

این دمنوش ترکیبی از چای سبز ، به لیمو ، سنامکی ، چای ترش ، زیره و … تشکیل شده است که دارای خواص چربی سوزی،کاهش اشتها و ریزه خواری، رفع یبوست ، کاهش کلسترول و بهبود عملکرد هضم غذا میباشد.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

دمنوش تناسب سبزینه راه 

دمنوش انرژی زا سبزینه راه برای افزایش انرژی و قدرت بدنی

این دمنوش از ترکیب گیاهان گل سرخ ، چای به ، هل و دارچین و.. مطابق با نسخه های طب سنتی تهیه شده است و برای افزایش انرژی و متابولیسم و همچنین کاهش گرفتگی و اسپاسم های عضلانی بسیار مفید است.

همچنین بخوانید:  بذر هیبریدی، تحول عظیم در صنعت کشاورزی

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید :

دمنوش انرژی زا سبزینه راه

دمنوش زنجبیل برای لاغری

زنجبیل یکی از بهترین گیاهان چربی سوز است که متابولیسم را تا حد زیادی افزایش میدهد. زنجبیل اشتها را کنترل و از ریزه خواری جلوگیری میکند. زنجبیل دارای خاصیت ترموژنیک میباشد . ترموژنیک در خوراکی هایی وجود دارد که دمای بدن را افزایش میدهند و موجب تحریک سوخت و ساز بدن خواهد شد.
دم کردن زنجبیل به این صورت است که چند تکه کوچک زنجبیل را در یک لیوان آب گرم 80 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه دم کنید.

دمنوش زیره برای لاغری و کاهش وزن :

زیره سیاه و زیره سبز دارای فیبر بالایی هستند و به افزایش سوخت و ساز بدن نیز کمک میکنند. همچنین مطالعات برروی این گیاه نشان داده است که زیره بدلیل داشتن فیبر بالا به کاهش چربی های شکمی کمک زیادی خواهد کرد.

یک قاشق چای خوری دانه زیره را در یک لیوان آب گرم 80 درجه سانتی گراد بمدت 15 دقیقه دم کرده و میل کنید.

نتیجه گیری :

دمنوش های گیاهی در افزایش متابولیسم و چربی سوزی موثر هستند ، اما فراموش نکنید که داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف کالری روزانه با توجه به شرایط فیزیکی بدن و همچنین انجام فعالیت ورزشی، مهم ترین نکته در داشتن اندامی متناسب و از همه مهم تر داشتن بدن سالم است.

چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

 

منبع : marhamteb.com
حتما بخوانید : میوه خشک؛ خوب یا بد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا