سلامتی

چرا باید زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهیم؟

Rate this post

زیتون یکی از اجزای اصلی و بسیار پرخاصیت در رژیم غذایی مدیترانه‌ای است و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مصرف زیتون و روغن زیتون طبیعی به سلامت قلب کمک کرده و از ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها نیز پیشگیری می‌کند. در ادامه مجله سبزینه راه به برخی از فواید زیتون و روغن زیتون برای سلامتی می‌پردازد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

فواید زیتون و روغن زیتون برای سلامتی

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان‌های رژیمی‌ نشان داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را کاهش می‌دهند. زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای سلامتی مانند مبارزه با التهاب و کاهش رشد میکروارگانیسم، دارد.

بهبود سلامت قلب

کلسترول و فشار خون بالا هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. اسید اولئیک، اسید چرب اصلی در زیتون، اثرات مفیدی در بهبود سلامت قلب دارد.

 

بهبود سلامت استخوان

یکی از خواص و فواید زیتون و روغن زیتون برای سلامتی، کمک به حفظ تراکم استخوانی است. پوکی استخوان با کاهش توده استخوانی و کیفیت بافت استخوان مشخص می‌شود که می‌تواند خطر شکستگی را افزایش دهد. میزان پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه‌ای کمتر از بقیه اروپا است که برخی مصرف زیتون را عامل آن می‌دانند.

پیشگیری از سرطان

زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می‌شوند جایی که میزان ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمتر از سایر کشورهای غربی است. بنابراین متخصصان سلامت احتمال می‌دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند. اگر علاقه‌مند هستید با علائم و نشانه‌های سرطان در مردان آشنا شوید مطلب مردان این نشانه‌ها را جدی بگیرند را بخوانید.

همچنین بخوانید:  آلرژی فصلی‌تان را با این راهکارها درمان کنید

 

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا