سلامتی

چرا پس از کار، بیش از حد احساس خستگی می‌کنید

Rate this post

این‌که بعد از گذراندن یک روز کاری، احساس خستگی کنید، کاملا طبیعی است. به هر حال، ساعت‌های طولانی سر پا ایستادن و یا حتی نشستن پشت میز، توان انسان را تحلیل می‌برد و فرد احتیاج به تجدید قوا دارد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

بعضی از افراد، بعد از گذراندن یک روز کاری، به قدری خسته‌اند که عملا توانایی انجام هیچ کار دیگری را ندارند و شاید ترجیح دهند که به جای شام خوردن، زودتر بخوابند! فکر می‌کنید دلیل یا دلایل این موضوع چیست و چرا بعضی افراد بعد از کار، خیلی خسته‌ترهستند؟ در این مطلب از مجله سبزینه راه، به سوال دلیل احساس خستگی بعد از کار پاسخ می‌دهیم.

دلیل احساس خستگی چیست؟

شما بیش از حد از صفحه‌ مانیتور کامپیوتر خود استفاده می‌کنید

می‌توانید برای یک دقیقه، چشم‌های خود را ببندید و یا هر ۲۰ دقیقه یک‌بار، به نقاطی دورتر از صفحه مانیتور، نگاه کنید. این کارها فشار وارد بر ماهیچه‌های چشم را کم می‌کند. به علاوه، مغز شما هم اندکی فرصت استراحت پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید:  مکمل بدنسازی خانگی

 احساس خستگی

شما از فشار تعاملات شخصی خسته شده‌اید

اگر تعاملات کاری انرژی شما را می‌گیرند، شاید بهتر باشد که کمی آن‌ها را محدودتر کنید. مثلا موقع صرف صبحانه در شرکت و وقتی آشپزخانه خالی است، به جای پیوستن به جمع، بلند شوید و برای خود، چای یا قهوه درست کنید.

شغل پر‌استرسی دارید

شرایط کاری خود را در نظر بگیرید و ببینید چه راه‌هایی برای کاهش استرس در هنگام کار پیدا می‌کنید. ممکن است خوردن یک غذای سالم، یا کمی استراحت و یا گوش دادن به یک موسیقی آرام‌بخش، موثر باشند.

شغل شما جنبه‌ فیزیکی دارد

حتما قبل از شروع کار، یک غذای مقوی و مغذی بخورید. در ساعات استراحت بین کار هم از خوردن میان‌وعده‌های انرژی‌زا مثل میوه‌ها یا آجیل غافل نشوید.

به اندازه‌ کافی از مغز خود استفاده نمی‌کنید و خسته شده‌اید

گاهی اوقات مغز ما از عدم‌استفاده خسته می‌شود. در این حالت، یا به دلیل عدم تحریک، به خواب‌آلودگی عادت می‌کند و یا احساس خستگی روانی می‌کنیم، چون مغز ما سیگنال‌های خستگی، سرخوردگی و عصبانیت را دریافت می‌کند.

برنامه‌ریزی داشته باشید. شاید این جمله خیلی کلیشه‌ای و تکراری باشد، اما در عمل، نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال دارد. به این ترتیب شما با بازدهی بیشتر، احساس خستگی کمتری خواهید داشت.

به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارید

خوردن یک صبحانه‌ مقوی را از اولویت‌های خود قرار دهید. اگر هنگام صبح وقت کافی ندارید، می‌توانید غذای خود را از شب قبل آماده کنید. مثلا جوی دو سر یک صبحانه‌ مقوی و آسان است، شاید هم ترجیح دهید از ترکیب چند میوه‌ مختلف استفاده کنید، به هر حال برنامه‌ مشخصی برای صرف صبحانه داشته باشید.

همچنین بخوانید:  معرفی بهترین راهکارها برا ی رشد سریع مو

وضعیت قرارگیری شما باعث خواب‌آلودگی‌تان می‌شود

سعی کنید روی حالت بدن خود کار کنید! حتی در صورت نیاز می‌توانید زنگ هشداری را روی تلفن خود تنظیم کرده و این موضوع را پیوسته به خود یاد‌آوری کنید. اطلاعات خود را در زمینه‌ طرز نشستن و ایستادن صحیح بالا ببرید.
 خستگی

شما به اندازه‌ کافی استراحت نمی‌کنید

در فواصل زمانی مشخص، زنگ هشدار تلفن خود را تعریف کنید و هر بار به خودتان ۵ دقیقه زمان بدهید تا تجدید قوا کنید و کمی نفس بکشید. پاهای خود را دراز کنید و نفس‌های عمیق بکشید.

به اندازه‌ کافی آب نمی‌نوشید

یک بطری آب در کنار خود داشته باشید و در فواصل منظم در طول روز و حین کار، آب بنوشید. اگر فراموش می‌کنید، می‌توانید از زنگ هشدار گوشی خود استفاده کنید یا به هر حال یک برنامه برای یادآوری و پیگیری این موضوع داشته باشید.

شما به دلیل دریافت قند و کافئین اضافی، دچار افت شدید انرژی می‌شوید

سعی کنید سطح متعادل قند و کافئین را در طول روز (به ویژه بعد از ظهر) حفظ کنید. یک ناهار سبک‌تر میل کنید تا خیلی سیر و خواب‌آلود نشوید! اگر نگران اضافه وزن خود هستید مطلب چگونه جلوی تشکیل چربی در بدن را بگیریم؟ را از دست ندهید.خستگی محل کار

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا