سلامتی

چگونه جلوی تشکیل چربی در بدن را بگیریم؟

Rate this post

هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن برای کاهش چربی تقریبا غیرممکن است، اما می‌توانید بدون مداخله پزشکی، چربی بدن را به طور کلی تغییر دهید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

از گذشته تاکنون محققان و افراد مختلف در پی راهی برای چربی سوزی و رسیدن به سلامت بدن هستند. شاید شما هم از دست چربی‌های شل و آویزان‌تان خسته شده‌اید، اما نگران نباشید. امروزه روش‌های زیادی برای از بین بردن اصولی این چربی‌ها به‌وجود آمده است. ترفندهای چربی سوزی سریع بدن را در مجله سبزینه راه بخوانید.

افزایش تحرک

تحرک شامل تمام فعالیت‌های غیرورزشی است که در طول روز انجام می‌دهید و ورزش خاصی نیست. کارهایی مانند حرکت در خانه، دوش گرفتن یا مرتب کردن تخت. اگر این حرکات را افزایش داده و زمان نشستن خود را کاهش دهید، سرعت چربی سوزی خود را افزایش داده‌اید و شانس تخلیه چربی بدن را بیشتر می‌کنید.

مواد مغذی بیشتری بخورید

مواد مغذی بیشتری بخورید

با خوردن انواع بیشتری از میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و پروتئین‌های کامل، باکتری‌های روده خود را تغذیه کرده و مصرف مواد مغذی خود را افزایش می‌دهید. هرچه مواد مغذی بیشتری مصرف کنید، کمتر احتمال دارد شکم خود را با خوردن غذاهای پرکالری سیر کنید. به علاوه، هر چه باکتری‌های روده شادتر باشند، احتمال بیشتری دارد که غذا را به طور موثر هضم کند و کمتر دچار بی‌حالی و ضعف شوید. در نتیجه شانس شما را برای سوزاندن چربی افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید:  تاثیر ورزش بر فشار خون

غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید

مصرف غذاهای فرآوری شده مانند غذاهای آماده، چیپس، شیرینی، بیسکویت و سوسیس را کاهش دهید. این غذاها ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ما را به خوردن مقدار بیشتری از آن‌ها وادار کنند. این نوع غذاها بسیار پر کالری هستند. بنابراین، وقتی آن‌ها را می‌خوریم انرژی بیشتری دریافت می‌کنیم و احتمال ذخیره چربی بیشتر می‌شود.

استرس کمتر داشته باشید

زمانی که استرس داریم، هورمون کورتیزول را ترشح می‌کنیم. کورتیزول نه تنها باعث می‌شود ما بیشتر غذا بخوریم، بلکه می‌تواند بر توانایی ما برای تجزیه چربی در بدن نیز تاثیر بگذارد. سعی کنید وقت بگذارید، بیشتر بخوابید و از موقعیت‌های استرس زا دوری کنید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید مطلب این ۵ روش لاغری با زنجبیل را حتما امتحان کنید را از دست ندهید.

ورزش کنید

تمرینات کاردیو یا قلبی کالری زیادی می‌سوزاند. این همان چیزی است در روند تغییر ذخیره چربی به آن نیاز داریم. کاردیو هر فعالیتی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد. مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، تمرینات HIIT، ایروبیک و غیره.

تمرینات قدرتی برای کاهش چربی نیز عالی است، اما به روشی متفاوت. زمانی که وزنه می‌زنیم عضله می‌سازیم. هر چه عضله بیشتر باشد، روزانه کالری بیشتری مصرف می‌کنیم و از دست دادن چربی بدن راحت‌تر می‌شود. سعی کنید هر هفته کمی از هر دو را انجام دهید.

ترفندهای چربی سوزی سریع چیست

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا