تناسب اندام

چگونه ورزش صبحگاهی انجام دهیم؟

Rate this post

جنیفر شرمن، مربی دوچرخه سواری داخل سالن و سرمربی در Peloton Cycle شهر نیویورک می‌گوید: ورزش کردن در صبح زود، متابولیستان را فعال می‌کند، آن را برای ساعت‌ها بالا نگه می‌دارد و در طول روز به شما انرژی می‌دهد.

در حالیکه ممکن است وسوسه شوید که بخوابید، چندین راه وجود دارد که شما را مطمئن می‌سازد قبل از آوردن یک بهانه برای بیدار نشدن، از جایتان بلند می‌شوید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

در اینجا ۱۰ راهنمایی مفید از برخی از مربیان برتر بیان می‌کنیم:

  1. چرت بزنید

شرمن می‌گوید: در شب قبل، به اندازه کافی بخوابید تا کاملا شاداب باشید. بهتر از آن، ساعت زنگ دارتان را دور از دسترس‌تان قرار دهید. به این ترتیب، در واقع مجبور خواهید شد برای خاموش کردن آن، از رختخواب گرمتان بلند شوید.

  1. با یک دوست همراه شوید

آدام روزانته، نویسنده کتاب “The 30 Second Body” می‌گوید: برنامه‌ریزی برای تمرین با یک دوست، یک راه خوب برای اطمینان از آن است که بخاطر تمرین صبحگاهی‌تان از جا بلند می‌شوید. هنگامیکه بدانید یک نفر روی شما حساب می‌کند، احتمال بسیار کمتری خواهد داشت که قید تمرین را بزنید.

  1. مسابقه دهید

روزانته پیشنهاد می‌کند که با یکی از دوستانتان شرط ببندید. او می‌گوید: برنامه‌ریزی کنید که چند بار در هفته به مدت ۶ هفته تمرین کنید. به ازای هر روز برنامه‌ریزی شده، هر یک از شما یک مقدار پول از قبل تعیین شده در یک گلدان بیندازید. چیزی به اندازه ۱۰ هزار تومان کافی است. اولین کسی که قید تمرین را زد، می‌بازد و برنده، پول نقد را بر می‌دارد.

همچنین بخوانید:  چگونه از آسیب های متداول دوچرخه سواری جلوگیری کنیم؟

تماشا کردن آنکه در حین قوی‌تر شدن بدنتان، آن پول روز به روز زیادتر می‌شود، واقعا اعتیادآور است. اگر هر دوی شما در تمام آن ۶ هفته در سر تمرین حاضر شدید، آن پول را بردارید، بیرون بروید و با یک غذای عالی جشن بگیرید.

  1. خودتان را از شب قبل آماده کنید

لباس‌های تمرینی جدید، عالی هستند ــ و زمانی که شما برای برنامه ریزی ظاهر صبحگاهی در شب قبل وقت بگذارید، بهتر نیز خواهند شد. شرمن می‌گوید: برای خارج شدن از خانه و ورزش کردن، چند قدم جلوتر باشید. در شب قبل، چند دقیقه را به مرتب کردن لباس‌های تمرین‌تان، شارژ کردن آیپاد و پر کردن بطری آب اختصاص دهید.

  1. صبور باشید

لیز آردوندو، مربی Be Shri Yoga می‌گوید: سخت‌ترین بخش کار، شروع کردن است. در روزهای ابتدایی، یک معلم به من گفت: فقط ۱۰ دقیقه به خودتان زمان بدهید. فقط ۱۰ دقیقه اول تمرین را دوام بیاورید تا تمام شک و کندی شروع جلسه تمرینی‌تان را از یاد ببرید. خون شما به حرکت در خواهد آمد و شما احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

  1. با بدنتان مهربان باشید

آردوندو می‌گوید: بدن افراد در صبح، بسیار سفت هستند و برای بیدار شدن به زمان نیاز دارند. ما در وضعیت وحشتناک و نامیزانی می‌خوابیم و اکثرمان با بدنی سفت از خواب بیدار می‌شویم. قبل از آنکه فعالیتتان را آغاز کنید، به بدنتان اجازه دهید با مقداری تنفس آرام و عمیق به همراه حرکات کششی ملایم از خواب بیدار شود.

  1. خودتان را مسئول بدانید

آسترید سوان، مربی سالکن لس آنجلس می‌گوید: در رسانه اجتماعی‌تان بنویسید که فردا به یک اردوی تمرینی، دوچرخه سواری، یوگا یا هر چیز دیگری که دوست دارید، خواهید رفت و از دوستانتان دعوت کنید که شما را در آنجا ملاقات کنند. اگر شما خودتان را اثبات نکنید اما دوستانتان این کار را انجام دهند، خب، شبکه‌های اجتماعی غیر قابل پیش بینی هستند!

همچنین بخوانید:  تمرین با تردمیل را هیجان انگیز و جالب کنید

بعبارت دیگر: #نپیچونید

  1. صبحانه‌تان را آماده کنید

سوان پیشنهاد می‌کند که صبحانه‌تان را از شب قبل آماده کنید. او، جو دو سر را بخاطر انرژی زیادی که دارد، ترجیح می‌دهد: شیر بادام، توت، سیب و موز را در یک مخلوط کن بریزید. سپس دانه‌های چیا و جودوسر را اضافه کنید. آن‌ها را بخوبی مخلوط کرده و در یک شیشه دردار بریزید و تمام شب در یخچال بگذارید.

او می‌گوید: شما بعد از بیدار شدن، یک صبحانه سالم و سیر کننده خواهید داشت، بنابراین می‌توانید از عهده تمرین صبحگاهی و بقیه کارهای روزتان بربیایید.

  1. تمرین‌تان را مفرح کنید

تمرین‌تان را سرگرم کننده کنید. آردوندو می‌گوید: یک لیست پخش خوب تهیه کنید. اگر دوست ندارید لیست پخش خودتان را بسازید، Spotify عالی است و یک کلاس یا ویدیو که از آن لذت می‌برید، پیدا کنید.

  1. صادق باشید

آیا از رفتن به باشگاه وحشت دارید؟ آیا بخاطر بیدار ماندن تا دیروقت، خسته هستید؟ آیا احساس می‌کنید که نمی‌دانید چه نوع تمرینی انجام دهید؟

روزانته می‌گوید: چند دقیقه وقت بگذارید و فکر کنید که چرا متعهد ماندن به تمرینات صبحگاهی‌تان، اینقدر برایتان دشوار است، شما می‌توانید به آسانی یک راه حل مناسب برای خودتان پیدا کنید. ممکن است متوجه شوید وقت آن است که عضویت باشگاهتان را لغو کنید و شروع به انجام دادن تمرینات ساده در اتاق نشیمن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا