سلامتی

کاهش سایز سریع و تضمینی

Rate this post

همان‌طورکه می‌دانید، کاهش سایز تأثیر زیادی در زیبایی اندام دارد؛ علاوه‌بر این، موجب سلامتی و افزایش اعتمادبه‌نفس می‌شود. کاهش سایز با ورزش تضمینی است یا رژيم؟ شما هم این روزها دغدغه کاهش سایز و وزن‌تان را دارید؟

شاید برای‌تان مشابه این موقعیت پیش آمده باشد که تلفن را جواب می‌دهید و متوجه می‌شوید به مجلس عروسی دعوت شده‌اید و فرصت کمی برای آماده‌شدن دارید! در این موقعیت، اولین استرسی که به‌سراغتان می‌آید این است که وای چه لباسی بپوشم؟!

چطور با این وقت کم می‌توانم سایزم را کم کنم تا لباس مورد علاقه‌ام را بپوشم؟ خوشبختانه هنوز یک راه‌ِحل فوری برای کاهش سایز و کاهش وزن وجود دارد. با ما همراه باشید تا از آن مطلع شوید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تفاوت کاهش سایز و کاهش وزن

آیا بدون کاهش وزن، می‌توان به کاهش سایز رسید؟ در ابتدا اجازه دهید تعریفی از کاهش وزن و کاهش سایز ارائه دهیم.

کاهش وزن هنگامی اتفاق می‌افتد که کالری دریافتی شما نسبت به کالری مصرفی‌تان کمتر باشد. دو راه برای بالا بردنِ این پروسه وجود دارد: یکی این‌که با کم کردن کالری دریافتی، بدن را مجبور به مراجعه و استفاده از چربی‌های ذخیره شده کنید، یا این‌که با ورزش و فعالیت بیشتر انرژی بیشتری از بدن طلب کنید. ترکیبی از این دو کار باعث کاهش وزن بهتری می‌شود.

همان‌طور که گفتیم با ترکیب رژیم لاغری اصولی و ورزش، چربی‌سوزی و کاهش سایز و وزن رخ می‌دهد. این که چند سانتی‌متر از دور کمرتان کم شود به عوامل زیادی از جمله جنسیت، تیپ بدنی، و متابولیسم پایه بدن‌تان بستگی دارد.

تمام پژوهش‌ها و مطالعات تا به امروز نشان می‌دهد که با هیچ روشی نمی‌توان نقطه خاصی از بدن را کوچک کرد؛ بنابراین تبلیغ محصولاتی که ادعا می‌کنند که سایز مناطق خاصی از بدن را کم می‌کنند، باور نکنید و سلامتی خود را به خطر نیندازید.

معمولا کاهش وزن و کاهش سایز، باهم رخ می‌دهند، اما نکته مهم این است که همیشه لاغر‌شدن به معنای کم شدن عدد روی ترازو نیست. ممکن است بدون مشاهده تغییر در وزن خود، لاغر شده باشید.

این امر زمانی اتفاق می‌افتد که عضله ساخته باشید و چربی کم کرده باشید. در این صورت وزن شما ممکن است ثابت بماند، این امر نشانه این است که در مسیر درست حرکت می‌کنید.

به ترازو اعتماد نکنید!

ترازو فقط وزن را نشان می‌دهد و نمی‌گوید که چقدر از وزن شما شامل عضله، چربی، آب، استخوان‌ها یا اندام‌ها است. وزن بدنسازان ممکن است به دلیل وجود عضلات زیاد خیلی بالا باشد، اما این بدان معنا نیست که آن‌ها اضافه وزن دارند یا چاق هستند. از طرفی افرادی ممکن است وزن نرمال اما بدن چربی داشته باشند.

به‌طور مثال دو نفر با قد یکسان می‌توانند 70 کیلوگرم باشند، اما نسبت توده چربی و توده عضلانی آن‌ها کاملا متفاوت باشد. در این مثال، فردی که توده عضلانی بیشتری دارد، لباس‌های کوچکتری می‌پوشد و سایز بدنش کمتر است زیرا عضلات او متراکم‌تر هستند.

دلیل دیگری که وزن ترازو چندان قابل اعتماد نیست و نباید بابت آن خیلی خوشحال یا خیلی ناراحت شد این است که همیشه تغییر می‌کند. بسته به نوع غذا خوردن و دفعات خوردن و نوشیدن، دفعات استفاده از دستشویی یا ذخیره آب، وزن شما در طول روز (گاهی تا 5 کیلوگرم) نیز تغییر می‌کند. خیلی به عدد ترازو توجه نکنید و بیشتر حواستان به سایزتان باشد.

چطور سایز دقیق خود را پیدا کنیم؟

بهترین و استانداردترین وسیله برای اندازه‌گیریِ سایز بدن، مترهای خیاطی است. هنگام اندازه‌گیری، متر باید کاملاً کشیده شده و روی بدن بچسبد، اما حواستان باشد که بیش‌ازحد، متر را نکشید! زیرا منجربه اندازه‌گیریِ نادرست می‌شود. خب، حالا برای شروع، ابتدا ابعاد دور سینه، کمر و باسنتان را اندازه‌گیری کنید.

اندازه‌گیری دور سینه

برای این کار دقیقاً وسط سینه را با متر اندازه‌گیری کنید. دقت داشته باشید که حتماً متر از زیر بازوها عبور کند. لازم نیست متر را بیش‌ازحد دور قفسه سینه‌تان سفت بگیرید؛ زیرا این کار باعث می‌شود تا اندازه‌گیری به‌صورت دقیق انجام نشود. سعی کنید حد تعادل را در اندازه‌گیری رعایت کرده و عدد به‌دست آمده را یادداشت کنید.

اندازه‌گیری دور کمر

ابتدا محل قوس کمرتان را پیدا کنید. این نقطه باید تقریباً ۱ یا ۲ سانت بالاتر از ناف باشد. متر اندازه‌گیری را دور کمر پیچیده و عدد به‌دست آمده را در یادداشت کنید.

اندازه‌گیری دور باسن

پاهایتان را جفت کرده و دور برجسته‌ترین قسمت باسن را اندازه بگیرید. برای پیدا کردنِ نقطه مناسب اندازه‌گیری بهتر است به تصویر بالا نگاهی بیندازید. نقطه انتخاب شده برای اندازه‌گیری، باید جایی مابین ناف و محل اتصال بالاتنه به پاها باشد (تو پُرترین قسمت باسن را اندازه بگیرید).

استفاده از نمودارها و جداول اندازه‌گیری

حالا به‌سراغ جدولِ سایزبندیِ لباس‌ها رفته و باتوجه به نمودارها، سایز خودتان را پیدا کنید. دقت داشته باشید که سایزبندی، سیستم‌های مختلفی دارد و برای آقایان و خانم‌ها متفاوت است. گاهی اوقات حتی برندهای خاص برای خودشان جدول اندازه‌گیریِ مخصوصی دارند.

همچنین بخوانید:  این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می‌کند

دانستن سایز دقیق دارای اهمیت زیادی است و برای این‌که لباس به اصطلاح به بدنتان بنشیند، باید نسبت به سایز خود آگاهی داشته باشید. این بدین معنی است که نه لباس بی‌اندازه برایتان بزرگ باشد که شما را چاق نشان دهد و نه بیش‌ازحد تنگ باشد که با پوشیدنِ آن احساس ناراحتی کنید.

دلیل کاهش سایز بدون کاهش وزن

در پروسه کاهش وزن اغلب تمرکز روی ساخت اندام زیبا و سالم است و تناسب اندام در الویت است؛ اما با این حال گاهی پیش می‌آید که با این‌که به‌خوبی سایز کم می‌کنیم و چربی‌های اطراف شکم و پهلو آب می‌شوند، اما وزن کم نمی‌شود یا کاهش وزن ناچیزی داریم، دلیل این اتفاق چیست؟ در ادامه مقاله سبزینه راه برای شما چند احتمال را بررسی می‌کند.

احتمالا عضله ساخته‌اید

کاهش سایز بدون کاهش وزن، در صورتی که به‌طور منظم تمرینات قدرتی هم انجام می‌دهید، غالبا به معنی عضله‌سازی بدن شما است؛ چراکه عضله سنگین‌تر از چربی است و چگالی بیشتری نسبت به چربی دارد. و این حالت ایده‌آل دوره کاهش وزن است! تمرینات قدرتی (در کنار تغذیه اصولی و کافی) کم کم اثر خود را می‌گذارد:

  • متابولیسم پایه بالا می‌رود؛
  • چربی‌ها آب می‌شوند؛
  • عضلات تقویت و ساخته می‌شوند؛
  • و درنتیجه لباس‌ شما گشاد می‌شود.

این موضوع به ما نشان می‌دهد که عدد روی ترازو تنها معیار موفقیت ما نیست. توده عضلانی بالاتر یک شاخص سلامتی مهم و البته معیار زیبایی اندام ماست.

ممکن است دچار احتباس آب شده باشید

کاهش سایز و وزن یک فرایند خطی و ساده نیست؛ اتفاقا پر از چالش است. بعضی روزها ممکن است وزن کم کنید، بعضی روزها وزن‌تان اضافه شود و بعضی روزها وزن شما اصلا تغییری نکند. گاهی هم سایزتان کم می‌شود اما تغییری در وزن شما به وجود نمی‌آید. بخشی از دلایل نوسان وزن به دلیل تغییر میزان ذخیره مایعات یا احتباس آب است. احتباس آب می‌تواند به دلایل زیر رخ‌ دهد.

  • دریافت سدیم زیاد: یک وعده غذایی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد و باعث احتباس آب در کلیه‌ها و در نتیجه افزایش وزن شود.
  • فشار روحی: تغییرات عمده در زندگی، مسائل عاطفی و یا مشکلات مالی همه به شما اضطراب و فشار وارد می‌کند، استرس می‌تواند هورمون‌هایی را که باعث احتباس آب می‌شوند را افزایش دهد.
  • قاعدگی: احتباس آب و نفخ در طول چرخه قاعدگی شایع است و برای بسیاری رخ می‌دهد.
  • مصرف مکمل کراتین: در حالی که کراتین می‌تواند قدرت و حجم عضلانی را افزایش دهد، در عین حال ممکن است طور موقت میزان آب در سلول های ماهیچه‌ای شما را هم زیاد کند.
  • داروها: برخی از داروها، مانند داروهای کاهش فشارخون، کنترل قندخون و کم‌کننده التهاب، می‌توانند باعث احتباس مایعات شود.

نکته: احتباس آب در این موارد موقتی است و خود به خود از بین می‌رود.

شاید دچار استپ وزنی شده‌اید

بیشترین مقدار کاهش سایز و وزن در چهار تا شش هفته اول رژیم اتفاق می‌افتد و پس از آن پروسه کاهش وزن، مقداری کند می‌شود. اگر رژیم شما بسیار کم‌کالری باشد، در ابتدا کاهش وزن چشم‌گیری خواهید داشت، ولی خیلی زود این خوشحالی متوقف می‌شود.

در رژیم‌های کالری پایین با گذشت زمان، متابولیسم فرد بسیار کُند می‌شود و میزان کاهش وزن بسیار کم و در نهایت متوقف می‌شود، اما با این حال گاهی حتی اگر رژیم خوبی هم داشته باشید، ممکن است دچار استپ وزنی شوید.

در این صورت عوامل دیگری را بررسی کنید. اگر تغذیه شما اصولی است و تمرینات منظم دارید و سایز کم می‌کنید پس به احتمال زیاد در مسیر صحیح قرار دارید و نباید خیلی بابت عدم کاهش وزن روی ترازو ناراحت باشید. می‌توانید با مربیان سبزینه راه در این خصوص مشورت کنید و این فلات وزنی را هم بشکنید.

 

چطور سایز دور کمر را کم کنیم؟

برای کسی که دچار اضافه وزن است بهترین اتفاق ممکن کاهش چربی های شکم و پهلو است. نه فقط برای این‌که این چربی‌ها نازیبا هستند؛ بلکه به این دلیل که چربی شکمی خطرناک است. در ادامه سه راهکار کلی که برای کاهش سایز دور کمر، شکم و پهلو ضروری است را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • کاهش کالری دریافتی

اگر می‌خواهید سایز دور کمرتان کم شود، باید میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهید. کاهش وزن و سایز و چربی، یک فرمول واضح دارد: باید کالری مصرفی‌تان کاهش یابد یا مصرف کالری‌ها را افزایش دهید.

همچنین بخوانید:  خواص چای ترش برای سلامتی که شما را شوکه می‌کند

برای از دست دادن حدود 500 گرم، به نقصان حدود 3500 کالری نیاز است. یک دفترچه یادداشت برای نوشتن تمام کالری‌های دریافتی و محاسبه‌ی آن‌ها در طول روز به شما در این امر کمک خواهد کرد.

همچنین می‌توانید از کالری‌شمارهای آنلاین برای تعیین میزان کالری هر غذا و خوراکی استفاده کنید. به کالری تمام میوه‌ها، سس‌ها و یا نوشیدنی‌ها توجه کنید. حتی دریافت 100 کالری کمتر در روز نیز با گذشت زمان تفاوت ایجاد می‌کند.

دویدن یک راه عالی برای سوزاندن کالری است. سعی کنید حداقل سه بار در هفته به مدت 30 دقیقه بدوید. همچنین می‌توانید با دریافت برنامه تردمیل رایگان در اپلیکیشن سبزینه راه هم پیاده‌روی و هم دویدن را انجام دهید تا قوی‌تر شوید و بیشتر کالری بسوزانید. اگر بتوانید 20 کیلومتر در هفته بدوید، در مدت 6 ماه مقدار بسیار زیادی چربی شکم را از دست خواهید داد.

البته فقط دویدن کافی نیست؛ در کنار دو، حتما از برنامه بدنسازی یا تمرین قدرتی هم استفاده کنید. ورزش قدرتی به شما در عضله‌سازی و بالا بردن متابولیسم کمک می‌کند و بیش از رعایت صرفا رژیم، منجربه کاهش سایز دور کمر می‌شود.

  • تغییرات مهم در سبک زندگی

گاهی اوقات همه چیز خوب پیش می‌رود؛ به جز روحیه شما. استرس، غیر از این‌که آزاردهنده است می‌تواند منجربه عدم موفقیت در کاهش وزن و کاهش سایز شود! شاید تعجب کنید، اما استرس با سایز دور کمر مرتبط است!

دلیلش این است که هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد که این هورمون با افزایش وزن در اطراف شکم مرتبط است. موارد دیگر مثل خواب کافی، ترک نوشیدن الکل، استعمال سیگار و عدم تحرک هم در سایز دور کمر شما بسیار تاثیرگذار است.

اهمیت ورزش در لاغری و کاهش سایز + ویدیو

افراد بسیاری با وجود وزن بالا، اقدام به کاهش وزن فقط با رژیم، بدون برنامه ورزشی می‌کنند، متأسفانه آن‌ها با این کار، علاوه‌بر چربی‌سوزی، عضله‌‌سوزی نیز خواهند داشت. به همین خاطر است که بسیاری از افراد بعد از اتمام دوره‌ی رژیم از وضعیت ظاهر و فرم بدنی‌شان راضی نیستند. به این‌صورت که با کاهش یک‌باره چربی‌‌های بدن، پوست بدنشان شل و افتاده می‌شود.

از طرفی، کسانی‌که از رژیم غذایی همراه با برنامه ورزشی استفاده می‌کنند، تجربه‌هایی مثل کم‌شدنِ اشتها و شادابی و نشاط در طول دوران کاهش سایز را خواهند داشت. همچنین احتمال ابتلا آن‌ها به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان و دیابت کاهش یافته و بدون استرس و با نهایت اعتمادبه‌نفس به وزن دلخواه خود خواهند رسید.

اکنون تاثیر انواع ورزش‌ها را در کاهش سایز توضیح می‌دهیم:

تمرینات مقاومتی برای عضله‌سازی و کاهش سایز و وزن

هنگام تلاش برای عضله‌سازی سریع و کاهش سایز، تمرینات قدرتی بسیار اهمیت دارند. هرچه سن شما بالاتر می‌رود حفظ عضلات موجود و همچنین ساختن عضلات، سخت‌تر می‌شود، بنابراین تمرینات مقاومتی منظم ضروری است. این موضوع به معنای حداقل دو جلسه تمرین مقاومتی در هفته با تمرکز بر تمام گروه‌های اصلی عضلات است.

بین جلسات تمرینی فاصله قرار دهید؛ زیرا عضلات شما برای ریکاوری بین تمرینات به زمان نیاز دارند. تمرین قدرتی شامل تمریناتی است که باسن، پاها، بازوها، شانه ها، قفسه سینه، پشت و عضلات شکم را درگیر می‌کند.

ورزش هوازی و کاردیو برای کاهش سایز و وزن

کاردیو برای چربی‌سوزی مهم است. همان‌طور که بالاتر هم گفتیم سه جلسه در هفته بدوید، اگر دویدن را دوست ندارید، رقص، دوچرخه‌سواری، شنا یا ایروبیک را جایگزین کنید. حدود 90 دقیقه تمرین هوازی در هفته برای کاهش وزن ایده خوبی است.

اما اگر زمان کافی برای تمرینات کاردیو ندارید، از تمرینات تناوبی با شدت بالا استفاده کنید. تمرینات متناوب شامل زنجیره‌ای از تمرینات متوالی با شدت بالا و 30 تا 60 ثانیه ای است -شدت بالا به این معنی که در حین تمرین نمی‌توان صحبت کرد- و به دنبال آن فواصل طولانی‌تر (مثلا حدود دو دقیقه) تمرینات با شدت متوسط را انجام دهید. این فواصل را بسته به سطح آمادگی جسمانی خود هشت تا 10 بار تکرار کنید. این نوع تمرین به کاهش چربی کمک می‌کند و بسیار زودتر شما را به کاهش سایز و کاهش وزن می‌رساند.

ورزش شکم منجر به کاهش سایز کمر و شکم می‌شود؟

این یک سوال تکراری، اما مهم است. متاسفانه جواب خیر است و هیچ ورزشی منجربه کاهش سایز یک نقطه خاص نمی‌شود. به جای این‌که تمام جلسه ورزش را به تمرینات شکم اختصاص دهید، از تمرین هوازی و قدرتی بهره‌مند شوید تا زودتر به نتیجه برسید.

آیا فقط با رژیم می‌توان سایز کم کرد؟

ترکیب مناسب رژیم غذایی و ورزش به شما کمک می‌کند تا حین کاهش وزن، چربیِ بیشتری از دست بدهید، سایز بیشتری کم کنید و در نتیجه سالم‌تر و زیباتر باشید. اگر تمرینات مقاومتی انجام ندهید متاسفانه، هر وزنی که کم می‌کنید شامل 25 درصد عضله می‌شود.

همچنین بخوانید:  ۵ منبع غذایی برای افزایش انرژی و کاهش خستگی

بدن شما بدونِ عضلات فرم زیبایی به خود نمی‌گیرد و متابولیسم پایینی دارد؛ بنابراین برای کاهش وزن مجبور به عضله‌سوزی می‌شوید. این اتفاق بسیار ناگواری است؛ زیرا پس از مدتی متوجه می‌شوید وزن کم شده، اما سایز نه!

هر سایز چند سانتی‌متر است؟

سوالاتی مثلِ یک سایز معادل چند سانتیمتر است؟ یا با چند کیلو کاهش وزن می‌توان یک سایز کرد؛ بسیار متداول است. کاهش حدودا 5 کیلوگرم وزن منجربه کاهش یک سایز می‌شود. اما این عدد شاید برای شما صدق نکند و با کاهش وزن کمتر، سایز بیشتری کم کنید.

این موضوع با مدل استخوان‌بندی و انواع تیپ بدنی و مسیر کاهش وزن شما یعنی نوع رژيم غذایی و برنامه ورزشی‌تان مرتبط است. احتمالش وجود دارد که شخصی با دو کیلو کاهش وزن، یک سایز کم کند و دیگری با 8 کیلوگرم.

توصیه ما این است که در ابتدا تمرکز و هدف خود را روی سلامتی قرار دهید و هرگز برای رسیدن به یک سایز خاص در مدت زمان مشخص، دست به رژیم‌های غیراصولی نزنید. سلامتی شما بسیار مهم‌تر و باارزش‌تر از جا شدن در یک سایز لباس کوچکتر است.

راهکارهای مهم برای کاهش سایز

راهکارهای کاهش سایز و کاهش وزن تقریبا یکسان است. اگر کاهش وزنی روی ترازو ندارید و این موضوع شما را آزار می‌دهد بهتر است برای مدتی ترازو را کنار بگذارید و فقط روی مسیر درست تمرکز کنید. مطمئن باشید به نتایج راضی‌کننده‌ای خواهید رسید.

  • مصرف پروتئین و فیبر بیشتر

یک رژیم غذایی صحیح به شما تا 80% در کاهش سایز و وزن کمک می‌کند. غذاهای غنی از پروتئین شما را زودتر و طولانی‌تر سیر می‌کند، در عین حال که کالری کمتری دارد. اطمینان حاصل کنید که در ابتدای روز یک صبحانه‌ای با پروتئین بالا میل می‌کنید.

نکته خیلی مهم: به هیچ وجه صبحانه را حذف نکنید! نه‌ تنها صبحانه را حذف نکنید؛ بلکه صبحانه پر فیبر و پروتئینی بخورید. همین یک موضوع بسیار روی کاهش سایز شما تاثیرگذار است. در صورتی‌که رژیم غذایی شما از پروتئین و فیبر غنی باشد، کاهش وزن و کاهش سایز شما بسیار سریع‌تر و موفقیت آمیزتر خواهد بود.

تخم مرغ، ماهی‌تن، سبزیجات، سالاد، کره بادام‌ زمینی، سیب و گوشت بدون چربی انتخاب‌های خوبی هستند. سعی کنید میزان مصرف لبنیات را محدود کنید و حداقل یک سوم  غذای خود را به‌صورت خام بخورید. غذاهایی که باید رژیم غذایی خود را با آن‌ها پر کنید شاملِ مرغ بدون پوست، برنج قهوه‌ای و کلم بروکلی باشد.

  • کاهش مصرف نشاسته و شکر

از مصرف نشاسته و شکر اجتناب کنید. مشکل نشاسته و قند این است که سطح تولید انسولین را بالا می‌برند. این هورمون با چاقی شکمی و افزایش سایز شکم و پهلو مرتبط است. بنابراین باید نشاسته و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا آن را خیلی کم کنید. از کربوهیدرات‌های ساده و غذاهای تهیه شده از آرد سفید هم استفاده نکنید.

توجه داشته باشید که غذاهای حاوی قند بالا می‌تواند باعث نفخ شکم شود؛ مثل لوبیا. مشکل دیگر شکر و نشاسته این است که کالری بالا و ارزش غذایی پایینی دارند. و شامل غذاهایی مانند پیراشکی، سیب زمینی سرخ کرده و نان سفید می‌شوند.

به برچسب‌ها نگاه کنید و فروکتوز را از رژیم غذایی خود حذف کنید. فروکتوز شیرین‌کننده‌ای طبیعی است که به‌صورت فراوان در میوه‌ها و عسل وجود دارد و کاهش وزن را بسیار سخت می‌کند. باید مصرف آن را به کمتر از 15 گرم در روز محدود کنید. برخی از غذاها، سالم تلقی می‌شوند؛ اما مقدار زیادی فروکتوز در آن‌ها وجود دارد.

  • حذف نوشیدنی‌های گازدار

نوشیدنی گازدار نخورید حتی اگر رویش نوشته رژیمی! چنین نوشیدنی‌هایی کار کاهش سایز را سخت می‌کند. نوشیدنی‌های گازدار نفخ را افزایش می‌دهند؛ علاوه بر این، برخی از نوشیدنی‌های گازدار رژیمی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که در نهایت منجربه چاقی در ناحیه شکم می‌شود.

به جای نوشیدنی‌های گازذار، آب بنوشید. خوردن آب بیشتر، متابولیسم شما را هم بالا می‌برد. دلیل دیگر برای نوشیدن زیاد آب این است که مردم اغلب تشنگی و کم آبی بدن را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. بنابراین، اگر احساس گرسنگی می‌کنید، به جای آن یک بطری آب بنوشید. یک راه خوب برای بالا بردن مصرف آب، طعم دار کردن آن است.

چگونه سایز کم کنیم؟

قبل از توضیح کاهش سایز و آموزش اندازه‌گیریِ درست، می‌خواهیم همین ابتدا، بهترین و تضمینی‌ترین راه رسیدن به کاهش سایز تضمینی را به شما معرفی کنیم. لازم است بدانید که به‌صورت تقریبی با کاهش ۳ تا ۴ کیلو از وزن بدنتان، لباس شما یک سایز تنگ‌تر و به اصطلاح کوچک‌تر خواهد شد، که این موفقیت بسیار بزرگی است. «برنامه ورزشی سبزینه راه» از این آزمون سرفراز بیرون آمده و رکورد کاهش وزن ۱۵ کیلویی، برابر با کاهش ۴ سایزی، را ثبت نموده است.

یعنی شما با انجام منظم تمرینات این برنامه، تنها در مدت سه ماه می‌توانید به‌راحتی، کاهش ۴ سایزی را تجربه کنید و حیرت‌زده شوید. اگر می‌خواهید هرچه زودتر استایل جدید و متناسب خود را در آینه تماشا کنید و دیگر در هیچ جشنی دغدغه پنهان‌کردنِ چربی‌های اضافه را نداشته باشید، به‌راحتی در برنامه بدنسازی سبزینه راه ثبت نام کنید و به هدفتان برسید.

سخن پایانی

کاهش سایز و کاهش وزن ارتباط مستقیمی با هم دارند، اما گاهی می‌توان وزن را ثابت نگه داشت و با عضله‌سازی به کاهش سایز رسید. کاهش سایز با ورزش یکی از بهترین راهکارهاست. برای کاهش سایز و لاغری لازم است همزمان با رعایت رژیم غذایی، از یک برنامه ورزشی اصولی هم پیروی کرد.

شما می‌توانید با استفاده از برنامه بدنسازی سبزینه راه و انجام تمرینات آن که به‌صورت کاملا شخصی برای خودتان طراحی می‌شوند، علاوه‌بر کاهش سایز، تناسب اندام و سلامتی را در کوتاه‌ترین زمان تجربه کنید.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا