تغذیه سالم

۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه آسان

Rate this post

این روزها افراد بسیاری علاقمند استفاده از طب سنتی و روش‌های آن برای درمان بیماری‌ها یا کمک به بهبود سلامت خود شده‌اند. یکی از حوزه‌هایی که طب سنتی به کمک ما آمده‌است، کاهش وزن و چربی سوزی است. انواع روش‌های گیاهی و سالم، می‌توانند جایگزین قرص‌ها شوند و نه‌تنها ما را به هدف خود، که همان تناسب اندام است، برسانند؛ بلکه برای ححفظ سلامتی نیز به ما کمک می‌کنند. در این مطلب از وب‌سایت سبزینه راه، می‌خواهیم انواعی از دمنوش لاغری را به شما معرفی کنیم. همچنین شما را با انواع دمنوش لاغری خانگی سریع، بهترین زمان مصرف دمنوش و دمنوش برای لاغری شکم و پهلو آشنا می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

دمنوش لاغری خانگی سریع

دمنوش لاغری خانگی سریع

تهیه دمنوش لاغری چربی سوز، کار چندان مشکلی نیست؛ زیرا این دمنوش‌ها اغلب از یک یا دو جزء تشکیل می‌شوند و به همین دلیل به آن‌ها دمنوش لاغری خانگی سریع می‌گویند.برخی از مواد گیاهی، روی بدن تاثیر می‌گذراند و سبب می‌شوند بدن متابولیسم و سوخت‌وساز خود را افزایش دهد. همچنین برخی از انواع دمنوش گیاهی وجود دارد که می‌تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود ببخشد و از این طریق بر توقف افزایش وزن تاثیر گذاشته و ما را آماده کاهش وزن و لاغری می‌کند.

برخی از دمنوش‌های لاغری همچون بابونه نیز، به‌طور مستقیم روی چربی سوزی نقش ندارند، اما می‌توانند با ایجاد آرامش اعصاب در فرد از پرخوری عصبی او کمک کنند. بنابراین هرکدام از این دمنوش های لاغری، از روش‌های متفاوتی در کاهش وزن سریع موثر هستند.تفاوتی که مصرف محصولات طبیعی همچون دمنوش گیاهی، نسبت به انواع قرص‌های شیمیایی روی بدن می‌گذارد؛ سرعت اثرگذاری و همچنین تاثیرات آن‌ها در دراز مدت است.

دمنوش لاغری گیاهی، نیازمند صرف زمان طولانی‌تری برای پاسخگویی مناسب است و ممکن است این موضوع افراد را خسته کند؛ اما از طرفی دیگر با نوشیدن روزانه دمنوش گیاهی برای چربی سوزی، در دراز مدت به بدن خود آسیب نمی‌رسانید و سلامت شما حفظ می‌شود.درحالی‌که قرص‌های شیمیایی، اغلب پاسخگویی و تاثیر سریع‌تری دارند، اما در دراز مدت، مشکلاتی همچون مشکلات کبدی برای افراد ایجاد می‌کنند. قرص‌های گیاهی نیز فاقد عوارض جانبی نیستند که به‌طور مفصل‌تری در مطلب دیگری شرح داده‌ایم.

بهترین رژیم لاغری کدام است؟ شاید این مهم‌ترین و بنیادی‌ترین سؤالی باشد که همه ما برای کاهش وزن خود دنبال پاسخ شایسته‌ای برای آن می‌گردیم. برای جواب به این سوال مقاله بهترین رژیم لاغری را مطالعه نمایید.

طرز تهیه دمنوش لاغری شکم

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

در این بخش چند مدل از طرز تهیه دمنوش لاغری شکم را برای شما آورده‌ایم. این دمنوش‌ها را به راحتی آماده کرده و میل نمایید.

  • دمنوش لاغری با زنجبیل

زنجبیل یکی از گیاهانی است که طبع گرم دارد و به همین دلیل سوخت‌وساز شما را افزایش می‌دهد.می‌توانید زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید و پس از خشک کردن آن‌ها، تنها تکه‌ای را در چای خود بیاندازید. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری زنجبیل، زمانی است که اشتهای شما افزایش پیدا کرده و می‌خواهید از آن جلوگیری کنید.

  • دمنوش لاغری با دارچین
همچنین بخوانید:  افزایش انرژی بدن: بهترین مواد انرژی زا و رفع خستگی روزانه

دارچین نیز همانند زنجبیل طبع گرمی دارد؛ اما این تنها خاصیت آن نیست. یکی از خواص دمنوش لاغری دارچین که آن را از بسیاری از انواع دمنوش لاغری متمایز می‌کند، خاصیتی است که در کنترل قند خون دارد. دارچین قند خون را به حالت تعادل درمی‌آورد؛ درنتیجه کاهش و افزایش ناگهانی قند خون در فرد رخ نداده و سبب می‌شود میل کاذب به خوردن غذا در او کاهش پیدا کند. نه تنها می‌توانید این دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی را با آب جوش، چوب دارچین و کمی پودر دارچین تهیه کنید؛ بلکه می‌توانید با اضافه کردن چوب دارچین به چای خود از خواص آن بهره‌مند شوید.

اگر میخواهید درباره رژیم دکتر اتکینز بدانید میتوانید وارد مقاله نوشته شده ما با عنوان رژیم اتکینز شوید و آن را مطالعه نمایید.

خرید دمنوش لاغری

چای سبز خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و برای از بین بردن چربی شکم و پهلو بسیار مناسب است. برای استفاده از تاثیر این دمنوش روی کاهش وزن، باید روزانه در حدود ۶ فنجان از آن نوشیده شود. البته می‌توان با اضافه کردن زنجبیل به آن و تهیه دمنوش لاغری چای سبز و زنجبیل، تاثیر آن به عنوان یک دمنوش چربی سوز را افزایش داد.

دمنوش لاغری چای ماچا را بسیاری از افراد بهترین دمنوش لاغری می‌دانند و ادعا می‌کنند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و چربی سوزی آن‌ها داشته است. درواقع تاثیر چای ماچا از چای سبز بیشتر است، یعنی معادل ۱۰ برابر آن؛ اما به آن معنی نیست که می‌تواند معجزه یا جادو کند. در هر حال چای ماچا یک دمنوش لاغری برای رانها، شکم و پهلو محسوب می‌شود.

  • دمنوش لاغری با قهوه سبز

قهوه سبز، همان قهوه خام است که هنوز تفت داده نشده است. قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد، می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد و یک دمنوش چربی سوز عالی باشد. البته مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز در کنار غذای رژیمی و ورزش است که می‌تواند عملکرد خود را نشان دهد. بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری قهوه سبز، صبح یا پیش از ورزش است.

اگر درباره رژیم غار نشینی اطلاعاتی ندارید و میخواهید با این رژیم آشنا شوید به مقاله نوشته شده ما با عنوان  رژیم پالئو مراجعه نمایید.

بهترین دمنوش لاغری

بهترین دمنوش لاغری

۱۰ بهترین دمنوش لاغری و چربی سوز شکم و پهلو + طرز تهیه آسان

هر دمنوش گیاهی می‌تواند تاثیرات متفاوتی روی افراد مختلف داشته باشد و این به‌دلیل تفاوتی است که مکانیسم‌های بدن هر فرد با فرد دیگر دارد. به همین دلیل، نمی‌توانی بهترین دمنوش لاغری را برای همه افراد یکسان دانست و هرکس می‌تواند بر اساس ذائقه، طبع بدن و همچنین نتیجه‌ای که از دمنوش لاغری دریافت می‌کند، دمنوش مناسب خود را تهیه کند.

در بخش قبل چند طرز تهیه دمنوش لاغری شکم و پهلو را برای ما آوردیم؛ اما تمام آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجند و می‌توان تعداد زیادی دمنوش چربی سوز با ترکیبات گیاهی تهیه کرد. با مشورت با یک دکتر تغذیه می‌توانید از راهنمایی‌های او برای پیدا کردن دمنوش لاغری شکم و پهلو خانگی مناسب خود استفاده کنید.دمنوش‌های خانگی از انواع تجاری و شرکتی آن‌ها بسیار سالم‌تر هستند و نیاز شما از خرید دمنوش لاغری آماده را برطرف می‌کنند.

شما می‌توانید در کنار استفاده از فواید دمنوش لاغری روی کاهش وزن خود، یک رژیم غذایی مناسب پیدا کرده و با قرار دادن میزان کافی تحرک در برنامه روزانه خود، به تناسب اندام و وزن ایده‌آل خود برسید.

همچنین بخوانید:  دسر رژیمی ، ۴ مدل دسر خوشمزه!

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

1. دمنوش لاغری هل

هل میوه‌ای از خانواده زنجبیل محسوب می‌شود که در انواع مختلفی مثل هل سبز، سفید و سیاه وجود دارد. هل دارای فیبر بسیار زیادی است؛ در نتیجه باعث احساس سیری در فرد می‌شود و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین ملاتونین یکی از عناصر مهم در این دمنوش برای لاغری شکم و پهلو عالی است و منجر به چربی سوزی طبیعی خواهد شد. استفاده از هل به همراه یک برنامه غذایی سالم می‌تواند باعث کاهش وزن و لاغری بسیار مفید شود.

2. دمنوش لاغری ریبوس

آنتی اکسیدان موجود در ریبوس نسبت به چای سبز و سیاه بیشتر است. قرمز معروف می‌باشد آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث تخریب رادیکال‌های آزاد می‌شود. افرادی که دوست دارند بعد از غذا چای بنوشند، می‌توانند از این دمنوش استفاده کنند تا از جذب آهن توسط بدن جلوگیری نشود. تا ۲۲ درصد مانع از ایجاد چربی در بدن می‌شود.

3. دمنوش لاغری گل محمدی

اگر رژیم بگیرید بدن آب زیادی را از دست می‌دهد. گل محمدی با موادی که در آن وجود دارد می‌تواند کمک کند تا کلیه‌ها مقدار بیشتری سدیم را از بدن خارج کرده و منجر به سم زدایی شود. علاوه بر این گل محمدی به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می‌کند؛ یعنی مانع از دست دادن آب بدن خواهد شد.

دمنوش لاغری یک ماهه

4. دمنوش لاغری جینسینگ

جنسینگ انواع بسیار گوناگونی از آسیایی تا آمریکایی دارد. این ماده منجر به سوخت و ساز بدن برای از بین بردن چربی‌ها می‌شود. همچنین اگر از این ماده در طول روز استفاده کنید باعث می‌شود انرژی بدنتان بالا بماند و به راحتی ورزش کنید. همچنین جنسینگ به تعادل قند خون کمک می‌کند و باعث می‌شود سبک زندگی سالمی داشته باشد.

5. دمنوش لاغری قاصدک و نعناع

این دمنوش باعث حفظ عملکرد کبد و سلامتی آن می‌شود. کبد مسئول سم زدایی بدن است از این رو نقش بسیار عمده‌ای در سوخت و ساز ایفا می‌کند. سلول‌هایی که در کبد وجود دارند باعث می‌شوند تا چربی‌ها بشکند و انرژی آن‌ها برای بدن استفاده شود. در نهایت منجر به سوخت و ساز بدن و تنظیم اشتها خواهد شد. استفاده از دمنوش قاصدک و نعناع برای محافظت از کبد در این امر بسیار مفید است.

البته نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد.

6. دمنوش لاغری مریم گلی

مریم گلی بهترین دمنوش لاغری یک ماهه! مریم گلی دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه را به عنوان یک آرام بخشه قوی و دمنوشی مخصوص لاغری شکم توصیه می‌‎کنند. برگ‌های مریم گلی برای رفع سوءهاضمه، نفخ معده و درد شکم بسیار مؤثر است. همچنین مریم‌گلی سرشار از آنتی اکسیدان برای پاکسازی بدن می‌باشد. این دمنوش می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهند توصیه می‌شود از آن در طول روز استفاده کنید.

7. دمنوش لاغری زرشک

زرشک یک میوه و سرشار از فایده است. میوه‌ای برای مناطق معتدل و آسیا و اروپا که در آفریقا آمریکا هم کشت می‌شود. دمنوش زرشک باعث افزایش چربی سوزی در بدن می‌شود.

همچنین بخوانید:  اوتمیل و خواص بیشمار آن برای لاغری!

دمنوش چربی سوز قوی

8. دمنوش لاغری رازیانه

این دمنوش باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند و یک دمنوش چربی سوز قوی است  و در نتیجه کالری‌های دریافتی زودتر مصرف شوند. زیره کمک به چربی سوزی در بدن می‌کند و باعث می‌شود تا احساس گرسنگی کاهش پیدا کند. رازیانه در کنار برنامه کاهش وزن به کمک به هضم و جذب مواد مغذی می‌پردازد.

9. دمنوش لاغری اسطوخودوس

اسطوخودوس برای درمان فشار خون بالا، بی‌خوابی و دیابت بسیار مفید است. آنتی اکسیدان بالایی این گیاه منجر به سم زدایی از روده‌ها می‌شود و باعث کاهش جذب چربی و در نهایت تناسب اندام خواهد شد.

10. دمنوش لاغری زردچوبه

زردچوبه باعث می‌شود تا سرعت چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کند. پژوهش‌ها نشان داده است که مصرف زردچوبه باعث از بین بردن چربی در بدن می‌شود و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با بیماری‌ها تقویت کند.

پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

چه دمنوشی برای لاغری خوبه ؟

نوشیدن یک فنجان دمنوش لاغری یا چای گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا در کنار یک برنامه رژیمی و ورزشی منظم وزن خود را پایین بیاوریم. البته خوب است این نکته را بدانید که مصرف تنها چای و دمنوش بدون انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم منظم کمک چندانی به بازگشت شما به سایز قبلی یا لاغری چشمگیر نخواهد کرد. استفاده از دمنوش‌های گیاهی در طول روز مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد اما اگر دارای زمینه بیماری‌های گوناگونی هستید بهتر است پیش از مصرف ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

اما اگر دارای عارضه یا بیماری خاصی نیستید می‌توان یک تا دو فنجان در روز از دمنوش‌های گیاهی که در این مقاله عنوان شد استفاده کنید. انجام فعالیت‌های ورزشی و یک رژیم زیر نظر متخصص تغذیه در کنار استفاده از دمنوش‌های گیاهی به شما کمک خواهد کرد تا زودتر تناسب اندام شگفت‌انگیز برای خود پدید‌آورید.

چه دمنوشی برای لاغری خوبه

نکات مهم در مورد استفاده از دمنوش لاغری

بهتر است از دمنوش‌های گیاهی به عنوان میان وعده به همراه خرما و بدون استفاده از قند‌های مصنوعی استفاده کنید. استفاده از قند و شکر در دمنوش باعث می‌شود تا علاوه بر کم شدن خاصیت درمانی دمنوش‌ها مقدار زیادی قند هم روزانه وارد بدن شما شود که نه تنها کمک به لاغری نمی‌کند بلکه باعث افزایش وزن‌تان هم خواهد شد. یک یا دو حبه خرما به عنوان میان وعده در کنار یک فنجان دمنوش لاغری می‌تواند میان وعده مفید و خوب برای یک برنامه رژیمی باشد.

بنابراین تنها نکته‌ای که باید در زمان استفاده از دمنوش‌ها در نظر بگیریم این است که حتماً دمنوش‌ها را با همان طعم خودشان بخورید و اضافه کردن افزودنی‌های غیرمجاز شیرین‌کننده در آن بپرهیزید. همچنین اگر عادت دارید که بعد از غذا چای بنوشید پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه آهن غذا از بین نرود، این عادت خود را با خوردن دمنوش تعویض کنید تا سبک زندگی سالمی برای خود به ارمغان‌ آورید.

البته برای رسیدن به تناسب اندام، نمی‌توانید به هر روش و رژیمی اعتماد کنید و نیازمند راهنمایی‌های یک دکتر تغذیه و یا مشاور تغذیه مورد تایید وزارت بهداشت هستید که در حرفه خود مجرب باشد و شما را به هدف برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا