تناسب اندام

۶ اشتباه رایج زیبایی در باشگاه‌های ورزشی

Rate this post

تصمیم گرفته‌اید که به باشگاه بروید؟ خوش بحالتان! حتماً در باشگاه موفق خواهید شد و به اهدافتان خواهید رسید، اما آیا شما هم مانند خیلی‌ها هر زمانی که به باشگاه می‌روید، مرتکب اشتباهات رایج زیبایی می‌شوید؟ دبی بلک، سردبیر شبکه‌ی اجتماعی زیبایی شماره یک استرالیا، فکر می‌کند که احتمال دارد شما یکی از اشتباهات زیر را انجام دهید:

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

استفاده نکردن از دئودورانت

محیط باشگاه به اندازه‌ی کافی بد بو و عرقی است، بنابراین لازم نیست که شما هم به بوی آن اضافه کنید. اگر فراموش کنید که قبل از ورزش، از دئودورانت استفاده کنید، این موضوع هم برای کسانی که در اطراف شما هستند ناخوشایند خواهد بود و هم خود شما در زیر بغلتان احساس چسبندگی و عرق می‌کنید که بسختی قابل تحمل است.

قبل از رفتن به باشگاه، یک دئودورانت ضد عرق خوب را به بدنتان اسپری کنید تا مانع تعریق و بوی بد شود. اگر فقط روزی یکبار از دئودورانت استفاده می‌کنید، یک دئودورانت مرغوب بخرید که با فرمولاسیون خاصی که دارد ۲۴ تا ۴۸ ساعت ماندگاری داشته باشد.

ریختن موها در حمام

ممکن است خوشحال باشید که موهایتان در راه آب حمام جمع می‌شوند و پایین نمی‌رود اما اگر در یک حمام عمومی مانند حمام یک باشگاه، موهایتان را می‌شویید، عادت بسیار بدی است که موهایتان در جایی باقی بماند.

همچنین بخوانید:  برنامه تمرینات بدنسازی برای کوهنوردی

اگر موهایتان موقع شستشو می‌ریزد، مطمئن شوید که از راه آب پایین رفته اند یا آنها را جمع کنید و در سطل زباله بیندازید. این مسئله در مورد از بین بردن موهای زائد هم صادق است. اگر بر خلاف قوانین باشگاه، آنجا موهای زائدتان را تیغ می‌زنید، یادتان باشد که پس از این کار حمام را آبکشی کنید تا مویی باقی نماند.

آرایش بیش از اندازه

تمرین کردن با صورت پر از آرایش، یک اشتباه حتمی در تناسب اندام است. وقتی گرمتان می‌شود و عرق می‌کنید، منافذ پوستتان بطور طبیعی باز می‌شوند. بنابراین، آرایش روی پوست، وارد منافذ پوستتان می‌شود و آنها را مسدود می‌کند. اگر سعی کنید که عرق نکنید تا آرایشتان خراب نشود، مطمئنا به تمرینات خود متعهد نیستید.

اگر گاهی اوقات از محل کار مستقیما به باشگاه می‌روید، یک بسته دستمال مرطوب صورت همراه داشته باشید تا بتوانید قبل از شروع تمرینات، آرایشتان را سریع و آسان با آن پاک کنید.

برنزه کردن با مواد شیمیایی قبل از ورزش

همه‌ی خانمها سرشان شلوغ است و دوست دارند تا آنجا که ممکن است، چند کار را با هم انجام دهند. اما برنزه کردن با مواد شیمیایی قبل از تمرین، کار بسیار اشتباهی است.

زیرا هنگامی که ورزش می‌کنید، تعریق باعث می‌شود که مواد برنزه‌ای که به پوستتان زده‌اید، مانند رودخانه روی پوستتان جاری شود و باعث ایجاد رگه‌ها و لکه‌هایی شود که با دوش گرفتن هم از بین نمی روند! این مواد همچنین می‌توانند وارد منافذ باز پوستتان شوند و روی تمام بدنتان، نقاط تیره و قهوه‌ای ایجاد کنند که ظاهر خوبی ندارد.

همچنین بخوانید:  خواص پروتئین کازئین و انواع آن

پاک نکردن پوست

پاک کردن پوست پس از تمرین، ضروری است، حتی اگر عرق زیادی نکرده باشید. زیرا هر نوع آلودگی که ممکن است در طول تمرین روی صورتتان نشسته باشد را پاک می‌کند (حتما توجه نکرده‌اید که چند بار به وسایل ورزشی دست می‌زنید و سپس صورتتان را لمس می‌کنید). پاک کردن صورت به بستن منافذ پوست و جلوگیری از جوش نیز کمک می‌کند.

استفاده‌ی نادرست از شامپوی خشک

اگر وقت ندارید که قبل از ورزش موهایتان را بشویید، مشکلی نیست؛ شامپوی خشک به همین دلیل اختراع شده است. اگر می‌خواهید از شامپوی خشک استفاده کنید، باید مطمئن شوید که بدرستی آن را بکار می‌برید. یعنی بعد از استفاده از شامپو، موهایتان را کاملا برس بکشید.

با این کار پودر، تمام روغن اضافی را جذب می‌کند (بنابراین موهایتان تمیز و شاداب بنظر می‌آیند) و همچنین رگه‌های خاکستری از پودر (که به اندازه‌ی کافی برس کشیده نشده) روی موهایتان باقی نمی‌ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا