ورزش

۸ راهکار ساده برای سوزاندن کالری بیشتر

Rate this post

در زندگی امروز بیشتر افراد شغل های پشت میز نشینی دارند و سطح فعالیت شان بسیار پایین آمده است. کم شدن فعالیت جسمانی و بی تحرکی، عوارض زیادی به همراه دارد.

با خواندن این مطب در مجله ورزش و تناسب اندام سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

از جمله این عوارض مشکلات اسکلتی عضلانی مثل کمردرد و گردن درد، اضافه وزن و انواع بیماری ها مثل بیماری قلبی، دیابت و… است. شاید شما هم جزء افرادی هستید که فعالیت بدنی پایینی دارید و برای مقابله با عوارض کم تحرکی به دنبال سوزاندن کالری بیشتر هستید.

فعالیت داشتن و سوزاندن کالری بیشتر

در این مطلب قصد دارم به شما ۸ نکته بسیار ساده و راحت برای کاهش وزن، بالا بردن سطح فعالیت و سلامت جسمانی را معرفی کنم. حتی اگر شما فرد پر مشغله‌ای هم باشید می‌توانید با همین ۸ نکته بسیار ساده از فواید فعالیت بدنی و سوزاندن کالری بیشتر در زندگی‌تان بهره‌مند شوید.

۱- یک همراه با اهداف مشترک داشته باشید.

زمانیکه یک دوست با همان هدفی که شما دارید در کنارتان باشد میتوانید وزن خود را بیشتر کم کنید. ورزش کردن با یک همرا به شما انگیزه بیشتری می دهد و موجب سوزاندن کالری بیشتر در تمرین خواهد شد. زمانیکه درباره ورزش، رژیم و هدفتان با دوست‌تان صحبت می‌کنید انگیزه شما برای ادامه راه خیلی بیشتر می‌شود.

همچنین بخوانید:  برنامه پیاده روی برای لاغری و کاهش وزن

۲- به طور منظم ورزش کنید.

حداقل ۳بار در هفته ورزش کنید. فرق نمی کند چه ورزشی و یا چه زمانی باشد همین که از روی مبل بلند شوید و تصمیم بگیرید ورزش کنید بهترین را برای مبارزه با بی تجرکی و سوزاندن کالری بیشتر است.

۳- پیاده روی منظم داشته باشید یا بدوید.

اگر قصد دارید دویدن را شروع کنید اما فکر می کنید هنوز آمادگی لازم را ندارید پس می توانید با ۹ دقیقه پیاده‌روی آهسته و ۱ دقیقه پیاده روی سریع شروع کنید. سپس هر دفعه می توانید زمان های پیاده روی سریع خود را افزایش دهید. بعد از مدتی شما می توانید دویدن را به برنامه خود اضافه کنید. برای مثال می توانید با ۹ دقیقه پیاده‌روی سریع و ۱ دقیقه نرم‌دوی شروع کنید. دویدن نسبت به پیاده روی موجب سوزاندن کالری بیشتر می شود.

۴- با فرزندتان بازی کنید.

بازی با کودک و سوزاندن کالری بیشتر

اگر شما فرزند کوچک دارید می‌توانید به عنوان یک همبازی، با کودکتان فعالیت داشته باشید. به جای اینکه فرزند شما با یک تبلت بازی کند می تواند یک همبازی خوب مثل شما داشته باشد. به دنبال فرزندتان بدوید، با او ورزش کنید. فعالیت با کودکتان موجب سوزاندن کالری بیشتر هم در شما هم در فرزندتان می شود.

۵- دوستان ورزشکار داشته باشید.

دوستانی که بسیار فعال هستند در زندگی‌تان می‌توانند بسیار مفید باشند زیرا آنها باعث می‌شوند شما نیز فعال شوید. دوستانی که ورزشکار هستند به شما انگیزه می دهند تا ورزش کنید و شما را برای سوزاندن کالری بیشتر تشویق می کنند.

۶- از هر فرصتی برای پیاده روی استفاده کنید.

برای خودتان برنامه‌ریزی کنید. اگر شما فرد شاغلی هستید که صبح کار است پیاده روی تا محل کار ایده بسیار خوبی است. اما اگر عصر کار هستید پیاده روی بعد از کار تا خانه گزینه خوبی برای فعالیت داشتن و سوزاندن کالری بیشتر است. با این برنامه ریزی به هدفتان برای داشتن زندگی فعال بسیار نزدیک می شوید.

همچنین بخوانید:  بهترین ورزش برای پوکی استخوان کدام است؟

۷- در محل کار فعالیت داشته باشید.

ورزش در محل کار برای سوزاندن کالری بیشتر

اگر به‌خاطر شغلتان مجبورید ساعت‌های طولانی بنشینید، در بین این ساعت‌ها خودتان را فعال نگه دارید. از روی صندلی بلند شوید و به ازای هر ۱ ساعت نشستن ۵ دقیقه قدم بزنید. این قضیه را به این شکل تصور کنید که شما قرار است از ۸ صبح تا ۲ بعدازظهر در محل کار باشید. حالا قرار است در هر یک ساعت ۵ دقیقه در محل کار یا اتاقتان قدم بزنید این یعنی شما امروز ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کرده‌اید. اینکار قدم بزرگی است تا سطح آمادگی و سلامت شما را ارتقا ببخشد.

اگر نمی توانید از پشت میز خود بلند شوید و یا امکان قدم زدن در اتاق کارتان وجود ندارد. هیچ اشکالی ندارد شما می توانید بدون بلند شدن از روی صندلی هم فعال باشید و این تحرک داشتن موجب سوزاندن کالری بیشتر شود.

۸- ماشینتان را دورتر از محل کارتان پارک کنید.

شما می خواهید سر کار بروید و یا خرید کنید همیشه به دنبال نزدیک ترین جا برای پارک ماشین خود هستید. در هر موقعیتی و به هر بهانه‌ای سعی کنید ماشینتان را دورتر از جایی که کار دارید پارک کنید و این مسافت را پیاده‌روی کنید.

کلام آخر

با این ۸ نکته بسیار ساده شما می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید و لاغرتر شوید. اما تنها سوزاندن کالری بیشتر مد نظر نیست بلکه تمام این روش ها باعث می شود سلامتی جسمانی و روحی شما افزایش یابد.

اگر نظر یا سوال بیشتری درباره سوزاندن کالری بیشتر دارید، حتماً از طریق قسمت نظرات زیر همین مطلب یا در اینستاگرام سبزینه راه با ما در میان بگذارید.

منبع : fitlady.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا