کسب و کار

سرور مجازی چیست؛ 4 کاربرد آن کدامند؟

Rate this post

استفاد از سرور مجازی یکی از مهمترین اقداماتی است که وبسایت های در حال رشد به آن روی می آورند. این سرور به آن ها کمک  می کند تا عملکرد وبسایت خود را در میانه راه که رفته رفته ترافیک سایت افزایش پیدا می کند، بهبود ببخشند. البته پیش از آنکه بخواهید اقدام به خرید خدمات سرور کنید، لازم است بدانید  “سرور مجازی چیست” سرور مجازی که در اصطلاح به آن VPS نیز گفته می شود نوعی از سرور است که با بهره گیری از تکنیک های مجازی سازی امکان استفاده از بخش های سخت افزاری و نرم افزاری سرور را برای مشتریان فراهم می کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت  “سرور مجازی چیست” و در ادامه به کاربردهای آن اشاره می کنیم.

سرور مجازی یا VPS چیست؟

بسیاری از کسانی که با اینترنت سروکار دارند و به نحوی زمینه کاری آن ها به آن گره خورده به خوبی می دانند که استفاده از سرور مجازی تا چه اندازه کمک کننده است. به طور مثال تریدرهایی که در بازارهای مالی فعالیت دارند، استفاده از سرور مجازی ترید برای آن ها یک اصل اساسی به شمار می آید. داشتن دسترسی نامحدود و بدون قطعی به اینترنت یکی از مهمترین ضروریات برای کار آنها می باشد. اما شاید این سوال برای شما مطرح باشد که سرور مجازی چیست؟

در تعریفی کلی می توان گفت ماشینی است که تمام برنامه های نرم افزاری و داده های مورد نیاز برنامه های اینترنتی یا وب سایت ها را با بالاترین کیفیت میزبانی می کند. دلیل اینکه به این نوع سرور مجازی گفته می شود استفاده از بخشی از منابع فیزیکی سرور می باشد. به این معنا که سرورهای مجازی با ایجاد کپی از سرور فیزیکی و سخت افزار آن زمینه را برای انجام وظایف محوله فراهم می کند. سرور مجازی قابلیت استفاده چند مشتری را باهم بدون ایجاد محدودیت در سرعت و حجم فراهم می کند، از همین رو بسیاری از مشتریان آن را بیشتر از سرورهای اشتراکی می پسندند.

همچنین بخوانید:  اختیار دادستان ها مبنی بر درخواست ابطال مصوبات هیات دولت به جهت نقض حقوق عامه

یکی از مهمترین مواردی که لازم است درباره سرورهای مجازی مدنظر قرار دهید، ویژگی هایی است که این سرور را از دیگر انواع سرور متمایز می کند است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن آی پی اختصاصی
  • امکان مدیریت سرور
  • امکان نصب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس
  • امکان عیب یابی سریع و انتقال اطلاعات
  • امکان مدیریت اختصاصی از راه دور سرور
  • اختصاصی بودن منابع پردازنده، حافظه و فضای ذخیره کردن اطلاعات و داده ها
  • امکان نصب نرم افزارهای مختلف
  • امکان ارتقا دادن منابع در زمانی کوتاه

4 کاربرد سرور مجازی کدامند؟

 

 

کاربرد سرور مجازی

سرورهای مجازی کاربردهای مختلفی دارند. یکی از این موارد استفاده برای وبسایت هایی است که میزان ترافیک آن رو به افزایش است. در این شرایط بسیاری از کسب و کارهایی که به تازگی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کرده اند برای راحتی مخاطب و نیز بهبود کیفیت سایت ترجیح می دهند، از سرورهای مجازی استفاده کنند. امنیت بالا، منبع مستقل، امکان خاموش و روشن کردن سرور و نیز مدیریت سیستم عامل مستقل از مهمترین مزیت هایی است که این سرور برای کاربران خود فراهم کرده است. در این بخش از مقاله سعی داریم تا شما را با مهمترین کاربردهای این نوع سرور آشنا کنیم:

1.    مورد اول: بازیابی آسان اطلاعات

اینکه  اطلاعات کاربر به خوبی و آسانی بازیابی شود نیز موضوع مهمی است. بسیاری از کسانی که برای رفع نیاز خود از سرورهای مجازی استفاده می کنند، داشتن فضای امنی که داده های آن را ذخیره و حفظ کند، اهمیت زیادی دارد. ایجاد این فضای امن برای نگهداری از داده ها برای کاربران سرورهای مجازی کاری راحت و بی دغدغه است.

همچنین بخوانید:  منظور از تجهیزات ایمنی کار چیست؟

2.    مورد دوم: ذخیره سازی داده ها

از دیگر کاربردهای این سرور، امکان ذخیره سازی اطلاعات است. بسیاری از کسب و کارها به این نکته مهم توجه دارند که اطالاعات وبسایت آن ها باید به صورت دقیق و در فضایی امن ذخیره سازی شود. البته مشروط بر اینکه هزینه آن نیز زیاد نباشد. سرورهای مجازی این امکان را برای کاربران خود فراهم می کنند. در حال حاضر سرورهای مجازی کمک می کنند با کاهش مشکلات سخت افزاری، کاربران بدون نگرانی بابت ذخیره سازی اطلاعات خود از سیستم به روز و ارتقا سخت افزارها برخوردار شوند.

 

سرور مجازی

 

3.    مورد سوم: پایین آمدن میزان خطای سرور

یکی از مهمترین کاربردهای دیگری که از سرور مجازی می شود به منظور پایین آمدن خطای سرور می باشد. به این معنا که به دلیل ایجاد محتوای پیچیده یا عملکرد پیچیده برای وب سایت ناگزیر باید پردازنده و حافظه سرور نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه امکان ایجاد خطا در سرورهای دیگر بالا است. به طور مثال این موضوع به وضوح در سرورهای اشتراکی مشاهده می شود. از همین رو استفاده از سرورهای مجازی این ایراد را رفع می کند. سرورهای مجازی این امکان را دارند که در لحظه محاسبات و پردازش های سنگین را انجام دهند. دلیل آن نیز عدم رقابت با دیگر سایت ها برای پردازش است. اگر تاکنون با استفاده از دیگر سرورها با این مشکل دست به گریبان بوده اید، وقت آن رسیده که سیستم سرور خود را به وی پی اس یا همان سرور مجازی ارتقا دهید.

4.       مورد چهارم: افزایش مدیریت ترافیک سایت

دلیل دیگری که شما را برای استفاده از سرورهای مجازی ترغیب می کند، امکان افزایش مدیریت ترافیک وب سایت است. زمانی که شما از سرورهای اشتراکی برای وب سایت استفاده می کند، رفته رفته با افزایش ترافیک سایت و مراجعه بازدیدکنندگان با مشکلات مختلفی مانند کاهش سرعت سایت مواجه می شوید، این موضوع تاثیری منفی بر میزان بازدیدکنندگان سایت خواهد داشت. از همین رو می توانید از زمانی که احساس کردید تعداد مراجعه کنندگان وب سایت افزایش یافته و به اصطلاح ترافیک سایت شما افزایش پیدا کرد، سرور خود را به سمت استفاده از نوع مجازی آن هدایت کنید. این کار به افزایش سرعت عملکرد سایت کمک زیادی می کند. شما با یک سرور مجازی با کیفیت می توانید عملکرد بهتری برای پاسخ به درخواست کاربران خود داشته باشید.

همچنین بخوانید:  مرطوب کننده طبیعی پوست؛ قوی ترین مرطوب کننده ها کدامند

  نتیجه گیری

در صورتی که قصد دارید سروری با قابلیت های بالا و البته مقرون به صرفه خریداری کنید، طبیعتا انتخاب سرور مجازی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. شرکت فناوری اطلاعات وب‌رمز با بیش از دو دهه سابقه حرفه ای در زمینه خدمات هاستینگ و فروش انواع سرور در کشور است. شما می توانید سرور مجازی مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت، امنیت بالا و خدمات پشتیبانی 24 ساعته از این شرکت خریداری کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا