کسب و کار

قیمت گوشی شیائومی 13 اولترا رم 12

4/5 - (4 امتیاز)

شیائومی 13 اولترا ممکن است به خاطر طراحی عجیب و غریب دوربینش شناخته شود، اما در واقع یک گوشی کاملا گرد با ایرادات سخت افزاری کمی است. تنها نقطه ضعف آن برچسب قیمت گران آن است که آن را به یکی از گران ترین گوشی های موجود در بازار تبدیل می کند.

 

شیائومی سال‌ها است که نسخه‌های Ultra بیش از حد پرچم‌داران خود را عرضه می‌کند، اما 13 Ultra از دو جهت تغییر قابل‌توجهی را برای این شرکت رقم می‌زند. ابتدا، این نسخه تنها Ultra است که در خارج از چین عرضه می شودو نسخه گلوبال موجود نیست. در ادامه این اولین Ultra است که مردم باید واقعاً به خرید آن فکر کنند، زیرا مجموعه ویژگی‌های خوبی دارد.

 

گوشی xiaomi 13 ultra به جای اینکه یک معجون ساده برای نمایش بخش تحقیق و توسعه شیائومی باشد، یک پرچمدار جذاب و جذاب است که رقیب Galaxy S23 Ultra سامسونگ است. قیمت شیائومی ۱۳ اولترا حدود 59000000 تومان می باشد و اگر مایل هستید آن را برای گوشی بعدی خود خرج کنید، پس مطمئناً شیائومی 13 اولترا باید جزو گوشی هایی باشد که در نظر دارید.

طراحی و ساخت گوشی شیائومی 13 اولترا

با حرکت به سمت طراحی و کیفیت ساخت، این گوشی دارای بدنه بسیار شیب دار و ماژول دوربین پشتی عظیمی است که همیشه باعث ایجاد سوال در بینندگان کنجکاو می شود. با این حال، شیائومی تلاش کرده است تا این اثر را با شیب دادن به پشت بدنه به سمت بالا به حداقل برساند تا گوشی به‌طور کلی در اطراف دوربین ضخیم‌تر شود و میزان بیرون زدگی آن را کمی پنهان کند. اگرچه این گوشی بسیار سنگین است، اما وزن آن به طور شگفت انگیزی متعادل است و 227 گرم است که چند گرم سبک تر از رقبای خود است.

 

قیمت شیائومی ۱۳ اولترا

هر سه رنگ 13 Ultra – سفید، مشکی یا سبز زیتونی – با روکش چرمی وگان عرضه می‌شوند که زیبایی‌شناسی دوربین‌های SLR کلاسیک را تقلید می‌کند. این یک روکش محکم ارائه می دهد که به خصوص با توجه به اندازه آن، گوشی را راحت تر در دست می گیرد و با توجه به قیمت بالای آن، دوام خوبی را ارائه می دهد. قاب این گوشی از آلومینیوم ساخته شده است و کناره های صاف را با گوشه های گرد ترکیب می کند تا هنگام در دست گرفتن آن راحتی را تضمین کند. علاوه بر این، گوریلا گلس ویکتوس بر روی صفحه نمایش و رتبه IP68 ساخت را تکمیل می کند و این را به یکی از سخت ترین پرچمداران موجود تبدیل می کند.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره خرید چمن مصنوعی که باید بدانید

این گوشی همچنین دارای مشخصات بیومتریک است که توسط حسگر اثرانگشت تعبیه شده در صفحه نمایش و یک گزینه بازگشایی با چهره توسط دوربین سلفی پانچ حفره ارائه شده است که هر دو بسیار خوب کار می کنند.

به طور کلی، Xiaomi 13 Ultra یک انتخاب استثنایی برای کسانی است که به دنبال طراحی نوآورانه با کیفیت ساخت عالی و ویژگی های چشمگیر هستند، البته با قیمت بالا.

نمایشگر

گوشی 13 اولترا شیائومی دارای صفحه نمایش بزرگ 6.73 اینچی است که برای بهره وری، بازی یا پخش فیلم عالی است. کیفیت صفحه نمایش به لطف استفاده از فناوری صفحه نمایش LTPO OLED که به صورت پویا نرخ به روز رسانی آن را از حداکثر 120 هرتز به 1 هرتز کاهش می دهد، استثنایی است و در نتیجه اسکرول، انیمیشن ها و صرفه جویی در باتری نرم تر می شود.

 

شیائومی 13 پرو

رزولوشن 1440 x 3200 نمایشگری خیره کننده با رنگ های زنده ایجاد می کند. در صورت نیاز، شیائومی چندین پروفایل رنگی و تنظیمات را برای تنظیم دقیق محتوای شما در نظر گرفته است. بلندگوهای استریو به همان اندازه چشمگیر هستند، با یک بلندگوی پایین و یک بلندگوی بلندگو که صدای زیادی و صدایی باز ارائه می دهد. تفکیک بین صداها بهتر از بسیاری از تلفن ها است و برای بازی ها و برنامه های تلویزیونی عالی است.

در حالی که ممکن است جایگزین اسپیکر بلوتوث مورد علاقه شما نشود، صدای قدرتمند و شفاف گوشی شیائومی این کار را در یک لحظه انجام می دهد. به طور کلی، صفحه‌نمایش جادار و بلندگوهای استریوی مجلل، این گوشی را برای افرادی که به دنبال تجربه چندرسانه‌ای با کیفیت هستند، انتخابی عالی می‌سازد.

عملکرد و تراشه

Xiaomi 13 Ultra دارای تراشه Snapdragon 8 Gen 2 درجه یک است که آن را به یکی از قدرتمندترین تلفن های اندرویدی موجود در بازار تبدیل می کند. این می‌تواند به راحتی جدیدترین بازی‌های اندروید را اجرا کند و به راحتی از پس چندوظیفگی برآید. این تلفن همراه با حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و 16 گیگابایت رم (نسخه راه اندازی چینی)، واقعاً کار می کند.

بنچمارک‌ها عملکرد چشمگیر آن را تایید می‌کنند، که در تست‌های Geekbench متمرکز بر CPU امتیاز بالایی کسب کرده و با وجود نمایشگر با وضوح بالا که معمولا نرخ فریم را کاهش می‌دهد، در امتیازات گرافیکی سنگین GFXBench همگام با رقبا است.

از لحاظ اتصال، این تلفن به صورت استاندارد دارای 5G، به همراه Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3 و NFC است که همگی بر اساس آخرین استانداردها ساخته شده‌اند. قابلیت های شبکه Xiaomi 13 Ultra بسیار عالی است و اتصالات قابل اعتماد و سریع را برای انتقال داده و ارتباطات تضمین می کند.

 

مشخصات شیائومی 13 اولترا

به طور کلی، Xiaomi 13 Ultra با قدرت پردازشی بالا، فضای ذخیره‌سازی کافی و قابلیت‌های شبکه‌سازی پیشرفته، قدرت مطلق یک گوشی است. چه یک گیمر باشید، چه یک چند کار سنگین، یا فقط کسی که از گوشی خود بهترین ها را می خواهد، Xiaomi 13 Ultra ناامید نخواهد شد.

همچنین بخوانید:  خواص روغن کرچک ؛ هر آنچه باید بدانید!

دوربین گوشی شیائومی 13 اولترا

Xiaomi 13 Ultra دارای تنظیمات چشمگیر چهارگانه دوربین عقب 50 مگاپیکسلی است که آن را به رقیب اصلی بهترین دوربین گوشی های هوشمند در بازار تبدیل می کند. دوربین اصلی از سنسور 1 اینچی Sony IMX989 با دیافراگم متغیر استفاده می کند که می تواند بین f/1.9 و f/4.0 جابجا شود. این امکان انعطاف پذیری در شرایط نوری مختلف را فراهم می کند، با دیافراگم سریع f/1.9 ایده آل برای موقعیت های کم نور و دیافراگم کندتر f/4.0 برای مناظر و عکس های گروهی مناسب تر است.

در شرایط کم نور، شیائومی 13 اولترا واقعا می درخشد و برخی از بهترین عکس های کنسرت گرفته شده با گوشی را ارائه می دهد. در حالی که تلفن تمایل دارد عکس‌ها را بیش از حد اشباع کند، به‌ویژه زمانی که از سبک عکس پیش‌فرض «Leica Vibrant» استفاده می‌کند، تصاویر همچنان استثنایی هستند. لنز اولتراواید فاقد تثبیت‌کننده اپتیکال است و می‌تواند در شرایط نوری چالش‌برانگیز با مشکل مواجه شود، اما دو لنز زوم (3.2x و 5x) با جزئیات عالی و محدوده دینامیکی حتی در نور کم تحت تأثیر قرار می‌دهند. هر چهار دوربین به دقت با رنگ مطابقت داده شده اند تا یک دوربین پشتی همه جانبه ایجاد کنند که یکی از بهترین ها در هر تلفنی است.

 

در قسمت جلویی، یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد که عکس‌های روشن و دقیقی ایجاد می‌کند. گزینه های زیبایی در دسترس هستند، اما حالت پرتره دارای تشخیص لبه کمی ناامیدکننده است و می تواند آسمان را منفجر کند. گزینه‌های فیلم‌برداری کمی عجیب هستند، دوربین‌های عقب می‌توانند تا 8K در 24 فریم بر ثانیه (با 4K به عنوان تنظیمات توصیه‌شده)، در حالی که دوربین سلفی حداکثر رزولوشن 1080p@60 را دارد.

به طور کلی، آرایه دوربین شیائومی 13 اولترا بدون شک دلیل اصلی خرید این گوشی با سنسور دوربین اصلی و دیافراگم متغیر آن است که توسط سه سنسور 50 مگاپیکسلی دیگر پشتیبانی می‌شود. در حالی که لنز فوق عریض می تواند در نور کم مشکل داشته باشد، دو لنز زوم فوق العاده خوب عمل می کنند و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی جلویی عکس هایی روشن و با جزئیات ارائه می دهد. Xiaomi 13 Ultra با دوربین‌هایی که به دقت رنگ‌ها را تطبیق می‌دهند برای ایجاد یک مجموعه دوربین پشتی همه‌جانبه که یکی از بهترین‌ها در هر گوشی است، یک رقیب برتر برای هر کسی است که به دنبال گوشی هوشمندی با قابلیت‌های دوربین استثنایی است.

باتری و شارژ

Xiaomi 13 Ultra با باتری سخاوتمندانه 5000 میلی آمپر ساعتی که در قاب بزرگ آن گنجانده شده است، از عمر باتری قابل توجهی برخوردار است. این بدان معناست که حتی با استفاده زیاد، گوشی می‌تواند به راحتی یک روز کامل دوام بیاورد و حتی ممکن است دو روز برای کاربران سبک کار کند. با این حال، ویژگی‌های پرمصرف مانند نرخ تازه‌سازی و وضوح بالا ممکن است باتری را سریع‌تر تخلیه کنند.

همچنین بخوانید:  کسب درآمد از طریق ساخت عطر در منزل

علیرغم اینکه پرچمداران رقیب در تست های باتری کمی بیشتر دوام می آورند، زمانی که Xiaomi 13 Ultra به یک روز کامل رسید، به نظر نمی رسد اهمیتی داشته باشد. و هنگامی که زمان شارژ مجدد فرا می رسد، گزینه شارژ سیمی سریع 90 واتی یا شارژ بی سیم تا سرعت 50 وات (با شارژر بی سیم شیائومی) را دارید. شارژرهای استاندارد Qi نیز یک گزینه هستند، البته با سرعت کمتر.

تنها در 15 دقیقه شارژ سیمی، گوشی می تواند تا 48 درصد ظرفیت داشته باشد و شارژ کامل آن چیزی بیش از نیم ساعت طول می کشد. با این حال، اگر به دنبال شارژ سریع‌تر هستید، مدل ارزان‌تر 13 Pro ممکن است مناسب‌تر باشد زیرا می‌تواند در کمتر از 30 دقیقه به طور کامل شارژ شود.

به طور کلی، عمر باتری قوی و گزینه های شارژ سریع شیائومی 13 اولترا، آن را به انتخابی مطمئن برای استفاده تمام روز، حتی با فعال بودن ویژگی های انرژی بر، تبدیل می کند.

نرم افزار و اپدیت ها

شیائومی 13 اولترا با اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 در بالا اجرا می شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که نسخه چینی این گوشی ممکن است محدودتر از آن چیزی باشد که از نسخه جهانی انتظار دارید. به ویژه، اگر نسخه چینی را خریداری کنید، به طور پیش فرض به فروشگاه Google Play دسترسی نخواهید داشت.

خوشبختانه، اگر نسخه بین‌المللی Xiaomi 13 Ultra را خریداری می‌کنید، مشکلی نیست زیرا با پشتیبانی کامل Google ارائه می‌شود. در حالی که MIUI 14 ممکن است گاهی اوقات احساس به هم ریختگی و درهم ریختگی داشته باشد، نرم افزار بین المللی گوشی باید تجربه کاربری نرم تری را ارائه دهد.

در مورد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، شیائومی هنوز اعلامیه رسمی درباره مدت زمانی که قصد دارد از شیائومی 13 اولترا پشتیبانی کند، اعلام نکرده است. با این حال، این احتمال وجود دارد که این گوشی سه به‌روزرسانی نسخه اندروید (تا اندروید 16) و وصله‌های امنیتی سال چهارم را در راستای تعهد این شرکت به سایر مدل‌های پرچمدار مانند شیائومی 13 پرو دریافت کند. وقتی اطلاعات بیشتری در دسترس قرار گرفت، این بررسی را به‌روزرسانی می‌کنیم.

به طور کلی، در حالی که نسخه چینی Xiaomi 13 Ultra ممکن است محدودیت‌های نرم‌افزاری داشته باشد، نسخه بین‌المللی باید تجربه اندروید معمولی‌تری را با پشتیبانی کامل Google ارائه دهد. و با سه سال به‌روزرسانی‌های مورد انتظار اندروید، این گوشی باید برای سال‌های آینده به‌روز بماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا