زیبایی

نکاتی درباره جراحی پلک

Rate this post

عمل جراحی پلک (که به آن لیفت چشم یا بلفاروپلاستی نیز گفته می شود) باعث کاهش پف‌کردگی در پلک‌های پایینی و برداشتن پوست اضافی از پلک‌های بالایی می‌شود.
این جراحی معمولاً به دلایل زیبایی انجام می‌شود. همچنین برداشتن افتادگی پلک در افراد مسن روشی مؤثر برای بهبود بینایی این افراد است.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

جراحی پلک نمی‌تواند سیاهی زیر چشم و یا چین و چروک‌های اطراف چشم یا صورت را از بین ببرد. از بین بردن سیاهی زیر چشم یا چین و چروک‌ها با روش‌های دیگری از قبیل لیزر، تزریق و یا لیفت پیشانی انجام می‌شود.

 

عمل جراحی پلک

روند پیری پلک

روند پیری پلک

با افزایش سن، پوست به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. کمبود خاصیت ارتجاعی پوست و کشش مداوم از سوی گرانش، باعث جمع شدن بیش از حد پوست روی پلک‌های بالایی و پایینی می‌شود.
پوست اضافی در پلک‌های پایینی باعث ایجاد چین و چروک و ورم می‌شود و وجود پوست اضافی در پلک‌های بالایی می‌تواند جلوی دید را بگیرد. همچنین چربی موجود در پشت چشم می‌تواند باعث تورم در پلک های بالایی و پایینی شود. غشای نازکی که چربی را در جای خود نگه می‌دارد با افزایش سن ضعیف می‌شود و اجازه می‌دهد چربی مانند فتق به پلک ها بیاید.

همچنین بخوانید:  50 مدل موی ساده و محبوب در بین هالیوودی‌ها (قسمت دوم)

چه کسی کاندیدای خوبی برای جراحی پلک است؟

بهترین کاندیدها برای جراحی پلک افرادی هستند که از نظر سلامتی دچار مشکل نباشند و انتظارات واقع‌‌بینانه از عمل خود داشته باشند. اکثر کسانی که جراحی پلک انجام می‌دهند افراد بالای ۳۵ سال هستند، اما اگر پلک‌‌های پف‌دار یا افتادگی پلک در خانواده شما رایج است ممکن است تصمیم بگیرید که این عمل را زودتر انجام دهید.
جراحی پلک می‌تواند ظاهر شما را بهبود بخشد و در اعتماد به نفس شما نقش داشته باشد. با این وجود، ممکن است پس از عمل به ظاهر دلخواه خود دست نیابید و یا تغییری در صورت شما رخ ندهد. قبل از تصمیم‌گیری برای جراحی، در مورد اهداف خود فکر کنید و با جراح خود صحبت کنید.

جراحی پلک

آیا نتایج جراحی پلک دائمی خواهد بود؟

اثرات جراحی پلک دائمی نخواهد بود چراکه پس از عمل همچنان چشم روند پیری خود را طی می‌کند. جراحی پلک بالا حداقل می‌تواند ۵ تا ۷ سال دوام داشته باشد و این در حالی است که جراحی پلک پایین به ندرت نیاز به عمل مجدد دارد.
اگر دوباره دچار افتادگی پلک شدید می‌توانید به جای عمل مجدد پلک از لیفت پیشانی استفاده کنید.

چگونه برای جراحی پلک آماده شویم؟

نخست نیاز به فردی خواهید داشت تا پس از عمل شما را تا خانه یاری کند. همچنین باید شخصی را داشته باشید تا شب اول از شما مراقبت کند.
برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید چرا که باید تا چندین روز در خانه بمانید و کارهای خود را محدود کنید تا پلک‌هایتان بهبود یابند. بعضی از افراد بعد از عمل دچار خشکی چشم می‌شوند که این عارضه معمولا در کمتر از دو هفته خوب می‌شود. اگر خشکی چشمانتان بیش از دو هفته طول کشید با پزشک خود تماس بگیرید.
در خانه باید موارد زیر را آماده کنید:

  • تکه‌های یخ
  • کیسه یخ (یا می توانید داخل پلاستیک فریزر را پر از یخ، ذرت یا نخودفرنگی منجمد کنید.)
  • بانداژهای کوچک گاز
  • قطره چشم یا اشک مصنوعی (از پزشک خود بپرسید تا با توجه به نیازتان گزینه مناسب را تجویز کند.)
  • دستمال و حوله تمیز
  • مسکن‌های مجاز به خرید بدون نسخه (پزشک شما می تواند تجویز کند.)
همچنین بخوانید:  15 نکته ساده برای اینکه موهایتان سریع‌تر و قوی‌تر رشد کنند

به خاطر داشته باشید که به دلیل افزایش خطر خون‌ریزی نباید از قرص‌های ادویل، موترین، ناپروکسن و آسپرین استفاده کرد.

جراحی پلک

جراحی پلک چگونه انجام می شود؟

اگر هر دو پلک بالایی و پایینی با هم عمل شوند، معمولاً جراحی حدود دو ساعت زمان می‌برد. پزشک شما به احتمال زیاد از بی حسی موضعی (تزریق مسکن به اطراف چشم) و آرام بخش استفاده خواهد کرد.
اگر عمل را در بیمارستان یا مرکز جراحی انجام دهید به احتمال زیاد از آرامبخش IV استفاده خواهد شد.
اگر بخواهید همه پلک‌ها را با هم عمل کنید، احتمالا جراح ابتدا پلک‌های بالایی را جراحی می‌کند. جراح معمولاً برش را در امتداد خطوط طبیعی پلک می‌زند. از طریق این بریدگی‌ها، جراح پوست را از بافت زیرین جدا می‌کند و چربی و پوست اضافی را از بین می‌برد (همچنین عضله‌ها در صورت لزوم). سپس جراح برش ها را با بخیه‌های بسیار کوچک بخیه می‌زند. بخیه‌های موجود در پلک فوقانی معمولا بین ۳ تا ۶ روز باقی می‌مانند. بسته به تکنیک مورد استفاده ممکن است پلک‌های پایینی یا بخیه زده شوند و یا بخیه زده نشوند.
جراحی روی پلک‌های پایینی با یکی از چندین تکنیک گوناگون انجام می‌شود. در یک روش، جراح برای از بین بردن چربی برشی داخل پلک پایینی ایجاد می‌کند که این برش قابل مشاهده نخواهد بود.
روش دیگر شامل ایجاد برش در امتداد حاشیه مژه است. از طریق این برش جراح می‌تواند پوست اضافی، ماهیچه‌های شل و چربی را از بین ببرد. خط برش بعد از مدت کوتاهی محو می‌شود. پس از هر یک از این روش‌ها، ممکن است جراح جهت بهبود سریع تر لیزر صورت را به شما تجویز کند.

همچنین بخوانید:  آیا شما پوست عوض می کنید؟

ترمیم بعد از جراحی پلک چگونه خواهد بود؟

بعد از جراحی، در هر دو پلک بخیه خواهید داشت که تا یک هفته باقی خواهند ماند. تورم و گاهی اوقات کبودی پس از عمل طبیعی است، اما پلک ها باید طی یک یا دو هفته به حالت طبیعی خود برگردند.

عوارض احتمالی جراحی پلک

عوارض احتمالی جراحی پلک چیست؟

عوارض و نتایج ناخواسته ناشی از جراحی پلک، نادر است، اما بعضی اوقات بروز می‌کنند. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • خشکی چشم
  • رنگ غیرطبیعی پلک‌ها
  • بسته نشدن کامل چشم‌ها
  • افتادگی پلک تحتانی
  • از دست دادن بینایی

آیا بیمه جراحی پلک را پوشش می‌دهد؟

به طور معمول شرکت‌های بیمه درمانی عمل‌های زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند. اگر به دلایل پزشکی جراحی پلک انجام می‌دهید (به عنوان مثال، افتادگی پلک تا حدی که بینایی شما را تحت‌تاثیر قرار دهد) و اگر آزمایش بینایی این امر را تأیید كند، شركت بیمه می‌تواند هزینه عمل را پوشش دهد. پیش از جراحی همه هزینه‌ها را بررسی کنید تا بدانید چه هزینه‌هایی را باید متحمل شوید.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا