ورزش

مصرف گینر بدون ورزش امکان پذیز است ؟

Rate this post

پودر گینر مکملی است که بدنسازان برای افزایش وزن و حجم توده های عضلانی خود از آن استفاده می کنند. این مکمل که سرشار از کربوهیدارت است کالری بالایی دارد و مواد مورد نیاز بدن برای افزایش وزن را به خوبی تأمین می کند. اما آیا مصرف گینر بدون ورزش هم وزن شما را بالا می برد؟

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

پودر گینر چه چیزی است ؟

برای افزایش وزن بدن خود به کربوهیدرات، چربی و پروتئین احتیاج دارید. مکمل گینر این مواد را به بدن شما می رساند. این مکمل که بیشتر از هر چیز دیگری کربوهیدارت دارد، کالری زیادی داشته و می تواند موجب افزایش وزن شما شود. به صورت کلی زمانی که کالری دریافتی شما، از میزان کالری که می سوزانید بیشتر باشد، افزایش وزن اتفاق می افتد. کالری که ممکن است به راحتی نتوانید از مواد غذایی به دست بیاورید. در حالیکه مکمل Gainer آن را در اختیار شما می گذارد.

 

چه افرادی باید از مکمل گینر را خریداری کنند ؟

اصولا بدنسازانی که قصد افزایش وزن دارند باید گینر مصرف کنند. این مکمل بسیار مناسب ورزشکاران مبتدی لاغراندام است که قصد دارند ظرف چند ماه وزن بگیرند. همچنین هارد گینرها، یعنی افرادی که به سختی وزن می گیرند نیز می توانند از فواید این مکمل بهره ببرند. همچنین ورزشکاران حرفه ای در مرحله وزن کشی برای رسیدن به وزن مناسب خود از این مکمل استفاده می کنند.

همچنین بخوانید:  تمرینات تکاوری در خانه

 

مصرف گینر بدون ورزش امکان پذیر است ؟

استفاده از گینر بدون تمرین گرچه امکانپذیر است، اما کمکی به شما نمی کند. شما می توانید همین حالا یک مکمل گینر خریداری کنید و شروع به مصرف آن در دوزهای معین نمایید، اما اینکار فقط وزن شما را زیاد نمی کند، بلکه شما را چاق می کند! آنهم نه با عضله، بلکه با چربی.

همانطور که اشاره کردیم، گینر حاوی کربوهیدارت و چربی است و کالری زیادی دارد. بنابراین اگر این مکمل را بدون ورزش مصرف کنید، بافت های چربی رفته رفته در ناحیه شکم و پهلوی شما جمع می شود و باعث می شود تا چاق شوید. ضمن اینکه بعدا هم باید زحمات فراوانی بکشید تا همین چاقی را برطرف نمایید و به وزن اولتان برگردید! این در حالی است که مصرف این مکمل در کنار ورزش منظم، نه تنها بدن شما را از ریخت نمی اندازد، بلکه باعث می شود بدنی ورزیده تر و پرحجم تر داشته باشید.

آیا استفاده از گینر بدون تمرین و ورزش ضرر داد ؟

گینر مکملی است که اگر به درستی و با دوزهای مناسب مصرف شود هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. اما کالری بالای این مکمل باعث شده تا مصرف گینر بدون باشگاه شانس بروز عوارض جانبی ناشی از این مکمل ورزشی را بالا ببرد. مصرف گینر بدون ورزش خطر عوارض زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • مشکلات و بیماری های کلیوی
  • مشکلات و بیماری های معده
  • سوء هاضمه – مشکلات گوارشی
  • گرفتگی عضلات
  • بی خوابی
  • چاقی مفرط

 

همچنین بخوانید:  چرا با وجود ورزش‌ زیاد باز هم از تمرینات باسن نتیجه نمی‌گیرم؟

افرادی که ورزش نمی کنند کدام نوع گینر را مصرف کنند ؟

گینرها به نوع مکمل مس گینر و ویت گینر تقسیم بندی می شوند. تفاوت اصلی بین این دو مکمل در درصد پروتئین و کربوهیدارت موجود در آنهاست. ویت گینر با کربوهیدارت بیشتر، کالری بیشتری دارد و برای افزایش وزن بدنسازان طراحی شده است. در حالیکه مس گینر درصد پروتئین بیشتری دارد و بیشتر از کمک به افزایش وزن، به روند عضله سازی و حجم دهی به عضلات کمک می کند.

 

با این وجود مصرف هیچیک از این مکمل ها را به افرادی که قصد ورزش کردن ندارند توصیه نمی کنیم. خیلی ها تصور می کنند که اگر بدون ورزش مکمل مصرف کنند بدنشان رفته رفته ورزیده می شود و وزن می گیرد. اما هرگز اینچنین نیست. مصرف هیچکدام از انواع این مکمل بدون ورزش، هیچ کمکی به عضله سازی در بدن شما نمی کند، بلکه فقط باعث زیاد شدن چربی های بدن می گردد.

اما بررسی ها ثابت کرده مصرف این مکمل بدون ورزش میتواند مقدار کمی در وزن گیری تاثیر منفی داشته باشد که برای همین منظور بهتر است مقاله چرا با گینر وزن نمیگیریم بانی بلاگ را مطالعه کنید.

 

منبع : banidaroo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا