سبک زندگی

همه چیز در مورد برند مونت بلنک (Montblanc)، داستان جالب تاسیس و طراحی لوگو شرکت مونت‌بلنک

Rate this post

نزدیک به یک قرن است که برند مونت بلنک (Montblanc)، در بازار کالاهای لوکس ایران و جهان میدرخشد. این شرکت آلمانی، به تولید اکسسوری های مد، از جمله ابزارهای نوشتاری قلم و خودکار، ساعت های لوکس و جواهرات در دنیا می‌پردازد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ظرافت و زیبایی محصولات این برند در صنعت مد و سبک زندگی، بر هیچ کس پوشیده نیست. Montblanc، بدون‌شک در ساخت ابزارهای تحریر به ویژه خودکارهای بی‌نظیرش در جهان، زبانزد است. انتخاب های سازش ناپذیر آن از نظر شکل، سبک، مواد و صنایع دستی تصفیه شده در محصولاتش دیده میشود.
چنانچه میخواهید درباره تاریخچه این مارک آلمانی معروف و محصولات آن بیشتر آشنا شوید در ادامه این مطلب از مجله مرجع مد و استایل با ما همراه باشید.

برند مونت بلنک (Montblanc) چرا و چگونه ایجاد شد؟!

یکی از آن برندهایی که در سطح دنیا تاریخ ساز شده و بیش از یک قرن برای تبدیل شدن به چیزی که اکنون میبینید، تلاش کرده، برند مونت بلنک (Montblanc) است. در سال 1906 به لطف نبوغ و تخیل افرادی چون آلفرد نهمیا (بانکدار هامبورگ) و آگوست ابرشتاین (مهندس از برلین)، خودکارهای معروف “simplicissimus” تولید شد.

برند مونت بلنک اولین خودکار طلایی را در دنیا عرضه کرد.

همزمان با آنها بسیاری دیگر از شرکت های تولید کننده خودکار تاسیس شدند. برای اینکه آنها خود را از رقبا متمایز کنند، کارآفرینان جدید تصمیم گرفتند به مشتریان خود قولی بدهند که ارزشی برای آنها ایجاد کند.
از این رو موسسین برند مونت بلنک؛ با شعار “تولیدکننده خودکار طلا با کیفیت بالا” اولین خودکار (Simplo Filer Pen Co) را در سر تا سر اروپا ارائه دادند. کیفیت عالی این خودکارهای مونت بلنک، در میان قلم های زمان مشهور بود.

همچنین بخوانید:  حس آرامش و طراوت با اسپای خانگی شبانه

طراحی لوگو رسمی کمپانی مونت بلنک

در سال 1913، لوگوی مونتبلنک ( ستاره سفید سنتی)؛ که در واقع نمادی از برف در بلندترین قله آلپ است، ایجاد شد. این ستاره در تمام محصولات Montblanc قرار گرفت و به طور وسیعی شناخته شد. این شرکت معروف مد و استایل، در برقراری ارتباط با برند خود متخصص بوده است زیرا از دهه بیست میلادی شروع به تبلیغ نمادهای خود در هواپیماها و وسایل نقلیه کرد.
این کمپانی بزرگ صنعت مد و سبک زندگی، پیشرو در تبلیغات مدرن بود.

طراحی لوگو Montblanc با رنگ سفید و مشکی

در سال 1924 قلمی که تا به امروز توسط روسای جمهور، دانشمندان، هنرمندان و پادشاهان استفاده شده است به نام “Meisterstück  Montblanc” عرضه شد. بعد از دو سال، تولید خودکار فواره ای Meisterstück 4810 این مجموعه را تکمیل نمود.
عدد 4810 در این مدل از خودکار های مونت بلنگ، در واقع ارتفاع کوه آلپ به متر است. در دهه 1934 این شرکت نام رسمی “Montblanc Simplo GmbH” را گرفت که اکنون در سراسر جهان با این اسم شناخته میشود.

برند Montblanc، چگونه پیشرفت کرد؟

شرکت مونت بلنک یک ضمانت مادام العمر برای خودکار مدل “Meisterstuck” خود ارائه داد تا این اطمینان را به مشتریان خود بدهد که همیشه بهترین چیز را انتخاب می‌کنند.
از آن زمان به بعد بود که این کمپانی بزرگ شروع به تولید محصولات چرمی با کیفیت مانند جا خودکار، دفترچه یادداشت و جا مدادی با ضمانت مادام العمر کرد. همین عامل باعث شد تا Montblanc، در سال 1935 به عنوان دومین شرکت بزرگ کالاهای لوکس در Richemont به رسمیت شناخته شود.

برند مونت بلنک محصولات خود را در حوزه ی مد و استایل گسترش داد.

در سال 1980 این مارک تجاری در میان سایر برندهای معروف مانند Cartier، IWC، Panerai و Piaget قرار گرفت. همچنین مونت بلانک در شرکت چند ملیتی سوئیس، یکی از مالکین آنجا است. در سال 1989 این شرکت به یک مکان اختصاصی در هامبورگ آلمان نقل مکان کرد که شامل بخش های طراحی، تولید و موزه مخصوص به خود میباشد.
از همان زمان تا کنون، بخش های مختلفی به بخش تولید این شرکت افزوده شد.

همچنین بخوانید:  نکات کاربردی در طراحی دکوراسیون نشیمن

در سال 1995، خط تولید چرم، در دهه 1997، خط ساعت و در سال 2001 بخش عطر و 2007 نیز قسمت جواهرات در شرکت مونت بلانک آغاز به کار کردند.
امروزه این برند به یکی از بزرگان صعنت مد، استایل و سبک زندگی تبدیل شده است. چرا که این مارک، بیش از 350 فروشگاه در 5 قاره جهان و دو فروشگاه شاخص دارد که یکی در نیویورک و دیگری در شانزلیزه پاریس مستقر هستند.

داستان جذاب لوگوی ستاره سفید مارک مونتبلنک Montblanc

لوگوی برند مونت بلنک داستان بسیار جذابی دارد. اگر چه کمپانی مونتبلانک ( Montblanc ) یک شرکت آلمانی است اما نام فرانسوی آن به معنای ” کوه سفید” میباشد.
به همین دلیل، تمام خودکارهای Meisterstück در قسمت نوک آنها، عدد 4810 حک شده است که نشان دهنده کوه مون بلان خواهد بود. در حالی که کلاه برفی سفید، نماد قله کوه با شش دره یخچالی آن است.

یک روز، در حالی که یکی از بنیانگذاران این شرکت با خانواده اش صحبت میکرد، متوجه شد که چگونه یکی از دوستانش کیفیت این برند را با بالاترین و با شکوه ترین کوه های آلپ یعنی مون بلان Montblanc، مقایسه میکند.
او فکر کرد که این نام چگونه میتواند به طور کوتاه و پر آوازه عظمت اروپا را در بگیرد. از آن زمان تصمیم گرفته شد تا از این نام برای این برند استفاده شود.

محصولات برند مونت بلانک

در حال حاضر این کمپانی، قلم های فواره ای افسانه ای و خودکارهای توپی خود را تولید میکند. همچنین “Montblanc” انواع مختلفی از ابزار لوازم التحریر، چرم، مسافرتی، ساعت، اکسسوری های لباس و حتی محصولات فناوری جدید را به بازار عرضه مینماید.
این شرکت لوکس در وب سایت خود توضیح میدهد که محصولات آن ” همراهی برای سبک زندگی می‌شوند که به شما و نسل های آینده کمک کند”.

محصولات خاص برند Montblanc

این مارک تجاری لوکس، اصرار دارد تا کلیه تعمیرات لازم را خودش انجام دهد و به مشتریان خود قطعات تعمیری و جایگزین نمیفروشد. در صورت خرید خودکار، شما حق تعویض نوک آن را در شش هفته اول دارید.

همچنین بخوانید:  سبک دکوراسیون مینیمالیستی (Minimalist) چیست؟ با انواع طراحی داخلی مینیمال آشنا شوید

تشخیص خودکار مونتبلنک اصل از تقلبی

بدنه قلم مونت بلانک زیر نور شدید، رنگ قرمزی را نشان می‌دهد. در صورتیکه قلم مورد نظر این ویژگی ها را نداشته باشد، احتمال زیاد جعلی است. این یکی از راههای تشخیص خودکار اصل برند مونت بلنک از مدل های تقلبی آن است.

این شرکت در حال حاضر، رسما نام Montblanc Simplo GmbH را گرفته است. مونت بلانک همزمان با صدمین سالگرد این نام تجاری، نسخه های جدید و منحصر به فرد خود را ارائه نمود.
خلاقیت هایی متفاوت با استفاده از الماس، پس از هشت سال تحقیق برای دستیابی به حداکثر درخشندگی از کارهای خارق العاده این برند پیشرو است.
مونت بلانک، امروزه تنها برندی در جهان است که میتواند به الماس تراش خورده ثبت شده بین المللی خود ببالد که نماد این شرکت میباشد.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا