سلامتی

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

Rate this post

بسیاری از افرادی‌که دچار ریزش مو هستند، ماساژ کف سر را یک معجزه می‌دانند! بدون ‌شک، هر چیزی که بر بدن تأثیرگذار باشد، بر سلامت بدن که موی سر نیز جزئی از آن است، می‌تواند اثر داشته باشد. ورزش نیز می‌تواند روی سلامت و رشد موی سر تأثیر مثبت بگذارد. انجام تمرینات ورزشیِ کف سر از جمله روش‌های طبیعی برای جلوگیری از ریزش مو به حساب می‌آید که به بهبود سلامت پوست کف سر و رشد مجدد موها کمک می‌کند؛ اما چطور چنین چیزی ممکن است؟! با این مطلب دو بخشی از گروه سبزینه راه همراه باشید تا با بهترین و موثرترین تمرینات آشنا شوید.(این مقاله پوست شما را شگفت‌زده خواهد کرد!)

جالب است بدانید که ماساژ کف سر، با وارد کردن فشار، پوست سر را گرم کرده و باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می‌شود. خوشبختانه تمریناتی که در ادامه آورده شده، بدون وسیله بوده و همچنین نیاز به مشورت با پزشک ندارد. این حرکات شامل ماساژ کلی و تحریکِ کف سر و تمرکز بر روی یک نقطه خاص می‌شود. انجام روزانه ماساژ کف سر، می‌تواند به حفظ سلامتی سر و رویش مجدد موها کمک کند. (تاثیر باورنکردی ماساژ بر پوست صورت)

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

آرام‌سازی کف سر

تمرینات آرام‌سازیِ کف سر با آرام‌کردن قسمت‌های مختلف سر مانع از ریزش مو ها شده و برای آماده‌سازی جهت کاشت مو نیز توصیه می‌شود. وقتی نگران ریزش موهایتان هستید، می‌توانید این تمرینات را به‌آرامی از بالا تا پایینِ سر انجام دهید. برای انجام این تمرین، ابتدا تست انعطاف‌پذیریِ کف سر را انجام داده و سپس به‌سراغ تمرینات کف سر خواهیم رفت.

همچنین بخوانید:  مکمل بی سی ای ای (BCAA) در بدنسازی

تست انعطاف‌پذیری کف سر

ابتدا بهتر است انعطاف‌پذیری پوست کف سرتان را به کمک این شیوه بسیار ساده اندازه‌گیری کنید، هرچقدر انعطاف‌پذیری پوستِ این قسمت بیشتر باشد، بهتر است.

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

۱٫ابتدا قسمت پایینی کف دستتان را به‌آرامی روی دو طرف سر قرار دهید.

۲٫ سعی کنید با بالاتر بردن دست‌ها به‌صورت هم‌زمان، پوست سر خود را به سمت بالا بکشید. ببینید تا چه حد انعطاف‌پذیری دارد، هر چقدر این میزان بیشتر باشد، نشانه سلامت بیشتر کف سر شما است.

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

نکته مهم: اگر کف سر شما خشک است و انعطاف‌پذیریِ کمی دارد، توصیه می‌کنیم که حتماً به‌صورتِ روزانه تمریناتِ گفته شده را انجام دهید تا کف سرتان از حالت خشکی و بی‌انعطافی خارج شود.

۲- تست انعطاف‌پذیری پشت سر

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

برای آگاهی از میزان انعطاف‌پذیریِ پشت سر نیز می‌توانید با چند انگشت، پوست پشت سر را به سمت بالا بکشید؛ البته نیازی نیست بیش از حد به این ناحیه فشار بیاورید. در صورتی‌که انعطاف‌پذیریِ پوست سر شما زیاد باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را بکشید و احساس خشکی در این ناحیه نیز نداشته باشید.

برای تمرینات کف سر آماده‌اید؟

تمرین افزایش انعطاف‌پذیری کناره‌های سر

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

۱٫برای انجام این تمرین، ابتدا کف دست‌ها را روی دو طرف سر قرار دهید. محل قرارگیریِ دست‌ها نه باید عقب باشد و نه جلوی سر، بلکه دقیقاً نقطه‌ای در بالای گوش‌ها در مرکز سر قرار داشته باشد.

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

۲٫حالا انگشتانتان را در بالای سر قلاب کرده و شروع به فشار دادن سرتان کنید. اگر انگشتان بلندی داشته باشید و پیشانیِ شما بیش از حد بلند نباشد، می‌توانید کاملاً انگشتانتان را در هم قفل کنید.

همچنین بخوانید:  آلرژی فصلی‌تان را با این راهکارها درمان کنید

۳٫چند ثانیه پوست سر را به حالت کشیده نگه دارید. می‌توانید این حرکت را تا جایی‌که دستتان خسته نمی‌شود، ادامه دهید.

نکته: برای افزایش قدرتِ نفوذ ماساژ به پوست سر، می‌توانید آرنج‌ها را به هم نزدیک‌تر کنید.

تمرین افزایش انعطاف‌پذیری پشتِ سر

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

۱٫برای شروعِ‌ انجام این حرکت، ابتدا دست‌ها را پشت سر خود قرار داده و داخل هم قلاب کنید.

۲٫ نحوه صحیحِ قرارگیری دست‌ها باید دقیقاً مطابق تصویر باشد. ناحیه مشخص شده در پشت سر را محکم داخل دستانتان جای داده و نگه دارید.

ریزش مو را برای همیشه متوقف کنید | درمان ریزش مو با ماساژ کف سر

۳٫حالا با بالا آوردن دست‌ها، پوستِ پشت سر را به سمت بالا و پایین بکشید.

۴٫پوست سر خود را تا جایی‌که احساس خستگی نمی‌کنید، به سمت بالا بکشید و در همین حالت بمانید. سپس دوباره پوست سر را پایین بیاورید و بعد از استراحتی کوتاه، تمرین را ادامه داده و حرکت را دوباره تکرار کنید.

نکته مهم: اگر پوست سر خشک و غیرقابل انعطافی داشته باشید، برای افزایش انعطاف‌پذیریِ این قسمت‌ها باید حداقل به مدت دو ماه، این تمرینات را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید. پیشنهاد ما این است که روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، تمام تمرینات گفته‌شده را انجام دهید.

ماساژ درمانی

علاوه‌بر انجام تمرینات بالا، بهتر است از فواید ماساژ درمانی کف سر نیز غافل نشوید. انجام ماساژ، با وارد آوردن فشار به کف سر، شریان‌ها و رگ‌های کف سر را باز نموده و باعث افزایش جریان خون در این نواحی می‌شود. افزایش گردش خون به این معناست که فولیکول‌های مو، مواد مغذی لازم برای رشد را به مقدار بیشتری دریافت کرده و حرکات مالشی پوستِ سر باعث ایجاد آرامشِ بیشتر و استرس کمتر و تقویت ریشه‌های مو می‌شود.

همچنین بخوانید:  آیا قهوه واقعا لاغر می‌کند؟

(زیبایی پوست صورت با جادوی ماساژ خشک)

در کنار ماساژ درمانی می‌توانید از انواع روغن‌های مغذی مانند بادام، رزماری و کنجد برای ماساژ سر استفاده کنید؛ زیرا استفاده از روغن باعث کاهش بروز شوره سر و خشکی پوست شده و به رشد موها نیز سرعت می‌بخشد. این روغن‌ها همچنین با اثر گذاشتن بر ساقه و ریشه مو، مشکلاتی مثل خشکی مو، موخوره و شکنندگی ساقه مو را کاهش می‌دهند.

 


 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا